OPNIEUW EEN DRIE-PUNTER VOOR LIMMEN 1 !

WSV 1930 1 (zon)

Limmen 1 (zon)

3e klasse B

10 oktober 2021 14:00

M.P. Kerssens

Sportpark WSV'30
De Middenlijn 1
1531LZ
WORMER
tel. 075-6423004

Nadat in de eerste competitiewedstrijd een 1-4 overwinning werd behaald tegen Saenden en na de thuis-afgelasting vorige week tegen de Rijp, stond afgelopen zondag in Wormer het duel tegen WSV’30 te wachten. Zonder de geblesseerde Job Min startte Limmen op het kunstgras van de thuisclub sterk.

Vlotte combinaties en ook mooie aanvallen gingen vooraf aan het openingsdoelpunt in de 15e minuut van Limmen. Het was Jaap Menick die zijn ploeg op voorsprong zette.

Doordat de achterste linie van WSV’30 veelal op 1 lijn speelde en hun buitenspelval niet altijd werkte , kregen we een aantal grote mogelijkheden om onze voorsprong uit te bereiden maar de vizieren stonden niet altijd op scherp en was het WSV’30 die , mede door wat slordigheden van onze kant , de laatste 10 minuten voor de rust meer druk uitoefende maar onze doelman Jesse Glorie bleef , in samenwerking met zijn verdediging , steeds meester over de situatie.

In de 2e helft eenzelfde spelbeeld. De thuisclub probeerde met lange ballen hun snelle spitsen te bereiken terwijl wij via de counter opnieuw flinke kansen kregen maar de lat en de sterke WSV’30-doelman en opnieuw een gebrek aan het afmaken van die kansen , stonden een 2e en wellicht beslissende goal in de weg. Het beleef dus spannend en een fabelachtige redding van Jesse moest er in de slotfase aan te pas komen om een gelijkmaker te voorkomen.

Het bleef “ billen knijpen “ langs de lijn voor de weer vele Limmen-supporters en supportsters en na 96 minuten werd met gejuich het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Kerssens ontvangen. We waren , net als Limmen 2 , die in Spanbroek VVS’46 2 met 0-2 aan de zegekar bond , opnieuw 3 punten rijker…klasse mannen !

A.s. zondag dan eindelijk de eerste thuiswedstrijd in dit nieuwe seizoen. De vv Bergen 1 komt op bezoek…ongetwijfeld met vertrouwen na hun 3-0 thuisoverwinning op de Rijp 1 afgelopen zondag..

Een uitgebreide voorbeschouwing op deze wedstrijd is vanaf vrijdag weer op de Limmen-site te lezen.