Limmen wint spannende pot tegen Sandow

Limmen 1 (zaal)

ZVVO Sandow 1 (zaal)

Joeri Admiraal (intikker)
... (e.d.)
Mike Schouten (afstandschot)

Hoofdklasse A

8 oktober 2021 20:10

R. Gietermans

Enterij, de
Middenweg 3 B
1906AP
LIMMEN
tel. 072-5052931

Limmen, 8 oktober 2021,  vandaag stond de derde competitiewedstrijd op het programma tegen ZVVO Sandow uit Purmerend. Limmen begon voortvarend en al in de derde minuut schoot Joeri, heel attent, de bal in het net, nadat de keeper een schot niet onder controle kreeg. Hierna ging Sandow op zoek naar de gelijkmaker en ontstond er een snelle wedstrijd die alle kanten op kon. Na een kwartier kregen we vanuit het niets een tegentreffer om de oren en konden we weer opnieuw beginnen. Het werd van beide kanten wat feller, waarbij Sandow iets slimmer speelde als Limmen, terwijl Limmen dit compenseerde met iets meer techniek en een enorme werklust. Dit laatste werd beloond toen Limmen wat gelukkig op 2-1 kwam door een eigen goal van de tegenstander. Volhouden tot de rust lukte niet en vlak voor het fluitsignaal stond het weer gelijk. Limmen begon sterk aan de 2e helft en zette Sandow vast op hun helft. Er werden kansen gecreerd die net gepareerd werden door de uitstekende keeper en dan gebeurt het natuurlijk aan de andere kant. In plaats van 3-2 was het 2-3 en kon Limmen in de achtervolging. Een minuut of 10 voor tijd schoot Mike een steekbal van Dirk beheerst achter de keeper. Hierna ging vooral Limmen op zoek naar de winnende treffer en zocht hierin regelmatig de grens op, zonder over de scheef te gaan, zoals ze de afgelopen wedstrijden van hun tegenstanders geleerd hadden. Er ontstond hier en daar wat irritatie en de spanning nam toe. Het was topscoorder Mike die de wedstrijd met 2 goals besliste. Eerst verraste hij de keeper met een afstandsschot en even later schoot hij de bal in het lege doel, toen de goalie in een alles op niets poging mee gegaan was in de aanval. Al met al een verdiende overwinning voor een hard werkend Limmen, waarbij niemand verzaakte.