D2: Merel en ‘haar’ mannen zijn (bijna) klaar voor de competitie!

DEM D3

D-pupillen, D2, Groep 2 76

3 september 2014 18:30

Thijs Groot

Het fundament van Limmen D2 voor het seizoen 2014-2015 is afgelopen week stevig gelegd!

De D2-toppers voor dit voetbaljaar zijn: Job Couwenberg, Gijs van Tol,  Pepijn Kuiper, Wietse Haan, Sam Groot, Max Kuyper, Max Hageman, Noud Timmerman, Merel Houweling, Jari van der Sande, Sander Groot, Joep Glorie en Michael Sweep oftewel kort samengevat: Merel en ‘haar’ mannen! of zo u wilt: dé D2!

Op zaterdag 23 augustus jl. stond voor de D2 al de eerste bekerwedstrijd gepland tegen DEM D3, maar deze werd vanwege de regen en tot behoud van de “verse” velden afgelast. Daardoor kon de D2 nog een weekje goed en hard doortrainen, zodat ze afgelopen zaterdag uit tegen VSV D2 konden laten zien waar de D2 dit seizoen toe in staat zal zijn. En dat deden ze dan ook met volle overtuiging. Onder de bezielende leiding van coach Hans Hageman werd met goed combinatievoetbal een klinkende 0 – 5 overwinning in de wacht gesleept. Bij afwezigheid van Sam en Sander is nog een woord van dank verschuldigd aan Sem de Wit. Sem, bedankt voor het invallen en zo nodig doen we dit seizoen zeker nog een keer een beroep op je!

Vanavond, woensdag 3 september, stond de inhaalwedstrijd voor de beker tegen DEM D3 op het programma. Om op deze prachtige (na)zomeravond om 18.30 uur de D2 te mogen zien aftrappen op het A-veld van ons prachtige sportpark Dampegheest, realiseer je je eens te meer wat een voorrecht het is om supporter te zijn van dit D2. Een goed en leuk team waarbij je voor je plezier langs de lijn staat (en dat doen er velen!). Zo ook vanavond!

DEM D3 kwam goed uit de startblokken en wist de D2 direct onder druk te zetten. Dit leidde helaas in de 3e minuut tot de 0 – 1. Ondanks twee puike reddingen van Michael kon niet worden voorkomen dat in de 9e minuut een vrije trap van zo’n 20 meter afstand hard, hoog en onhoudbaar werd binnengeschoten, waardoor te vroeg in de wedstrijd het scorebord op 0 – 2 stond. Desalniettemin liet de D2 zich hierdoor niet uit het veld slaan en leek de wedstrijd te kunnen kantelen. De D2 begaf zich meer en meer op de helft van de tegenstander en voetbalde zich goed onder de druk van DEM uit. Dit leidde in de 15e minuut tot een uitbraak van Gijs, als één van onze razendsnelle mannen in de voorhoede, die alleen op de keeper afstormde. Zijn schot leek in eerste instantie nog te kunnen worden gekeerd door de keeper, maar belandde uiteindelijk toch over de lijn in het doel van DEM waarmee de meer dan verdiende (aansluitings)treffer een feit was: 1 – 2. De gelijkmaker bleef evenwel uit en het was DEM D3 die kort voor rust de ruststand op 1 – 3 wist te zetten.

Na rust ontspon zich een spannende strijd, waarbij de D2 niet onderdeed voor het sterke DEM D3. Wel wist DEM D3 in de eerste paar minuten kort achter elkaar 3 corners te “versieren”, maar die konden geen van alle worden verzilverd door goed (uit)verdedigend werk van onze achterhoede. Joep, Sander, Merel, Jari en ook Noud stonden daar hun “mannetje”. Jammer genoeg werd uiteindelijk een te voorzichtig ingespeelde terugspeelbal de D2 “fataal” en betekende dat het enige doelpunt van de 2e helft. Ondanks nog enige mogelijkheden voor de D2 was bij het laatste fluitsignaal 1 – 4 de eindstand.

De supporters hebben ongeacht de uitslag een mooie en goede pot (beker)voetbal gezien, waarbij de D2 heeft laten zien goed te kunnen combineren en dat er veel potentie in zit voor dit seizoen. Komende zaterdag uit tegen Velsen D2 kunnen we bij een gelijkspel of winst nog op een prima 2e plaats eindigen in de bekerpoule en ben ik er van overtuigd dat jullie daarna klaar zijn voor een uitstekende start van de competitie. Het belooft een mooi seizoen te gaan worden!

Erik