Zeer sterk Limmen schakelt Topklasser uit

Limmen 1 (zaal)

Ruif (de)/ZoHip.nl 1 (zaal)

Assist: Jaap Menick
Assist: Nino Peemen
... (scrimmage)

Mannen Zaal beker 1e ronde Groep 1 A

10 september 2021 20:55

N. Lantink

Enterij, de
Middenweg 3 B
1906AP
LIMMEN
tel. 072-5052931

Limmen, 10 september 2021  Er stond eindelijk weer een officiele zaalvoetbalwedstrijd op het programma en Limmen kon meteen aan de bak in het bekerduel tegen Topklasser de Ruif. De voorbereiding op deze wedstrijd was op zijn zachtst gezegd kl..te. Een (hele) grote selectie, nog geen wedstrijd in de benen en dan de ene na de andere uitvaller wegens kleine blessures, de mannen die nog niet mee mogen doen en nog wat dubieuze afwezigheidsmeldingen. Coach Ron wist met pijn en moeite een team met slechts één wissel op de been te brengen. De Ruif was op oorlogssterkte met 4 wissels en Limmen kan aan de bak. Hier begonnen ze echter wel 2 minuten te laat mee want toen lag de 0-1 al in de touwen. Limmen was wakker en begon te voetballen en 2 minuuten later ramde Scot een harde voorzet van Jaap in het dak van het doel. Er werd heel gedisiplineerd gespeeld en de Ruif wist niet wat ze hier mee aan moesten. Limmen daarentegen loerde op uitvallen en deze waren wel levensgevaarlijk. Na een snelle tegenaanval wipte Jos een breedte passje van Mike, over de keeper het doel in en een paar minuten later had Mike, 2 solo's tot doelpunt gepromoveerd. Het publiek stond op de banken vanwege het spectaculere verloop van de wedstrijd en het uitstekende spel van Limmen. De rust werd na een concentratiemomentje bereikt met een niet verwachte 4-2 voorsprong. Na de rust waren we benieuwd of Limmen het niveau vast kon houden ivm de ene wissel en het antwoord kwam al gauw toen wederom Mike een schitterende diepte pass van Nino tot doelpunt wist te promoveren. Halverwege de tweede helft kwam de Ruif wat meer opzetten en begonnen de kuiten van de Limmenesen een beetje vol te lopen. De passjes werden wat minder zorgvuldig en Koen moest een paar keer handelend optreden. Toch leek er geen vuiltje aan de lucht tot het vanuit het niets 5-3 stond en toen de Ruif 4 minuten voor tijd een onterechte pingel kreeg (hands van de tegenstander) werd het nog vervelend spannend. Verder dan 5-4 kwamen zij echter niet en zo bekerd  Limmen terecht verder ten koste van Topklasser de Ruif.