Onterecht verlies voor Limmen

Limmen 2 (zon)

Sporting Martinus 2 (zon)

Mannen beker reserve poulefase Groep 3 13

19 september 2021 11:00

K. Bozkurt

Sportpark Dampegheest
Dampegheestlaan 2
1906WB
LIMMEN
tel. 072-5051650

Limmen, 19 september 2021  Een zuivere penalty niet krijgen en er wel een tegenkrijgen met een strik erom voor de tegenstanders was vandaag het verschil tussen verlies en minimaal een punt.

BEKERwedstrijd 3

Limmen 2 - Sporting Martinus 2

Na een geflatteerde nederlaag tegen Hoofddorp was het nu aan de beurt tegen Martinus. Deze club komt uit in de eerste klasse. Dus weer een mooie graadmeter voor de competitie volgende week!

Martinus heeft 2x 2-3 gespeeld. 1x winst en 1x verlies. Weer een sterke tegenstander dus.

In de kleedkamer kwam de scheids de spelers opnoemen. Randy had vorige week bij limmen 1 een halfje op de bank gezeten en wilde wel meer te doen hebben. Nu mocht Randy bij 2 vlammen. Achterin met de uitblinker van vorige week Jordy, joost en Kent centraal en links Bas. Middenveld stonden: Dirk, Matthé en Rik. Voorin Paul, Vince en Dennis. Wissels: Vincent f, Thijs, Aron en STEN zoals de scheids het mooi kon zeggen. STEN stond nog stand-by en was de stand-in voor Dennis. In de tweede helft mocht hij stennis schoppen.

De scheids leek van te voren op een goeie scheids. Dit was hij ook maar met wat mindere beslissing voor limmen.

Limmen startte gretig en hadden geleerd van vorige week. De eerste grote kans voor limmen viel al in de 2e minuut en Bas had hier een grote rol in. Helaas kwam hij in de 16 van de vijand net niet tot een schot. Martinus had veel beweging in de ploeg, hier moest limmen goed op letten en stond dan ook goed vanuit de organisatie te spelen. Het spel werd veel op het middenveld gestreden en beide keepers hadden weinig te doen. Randy vertelde dat hij bij 1 op de bank nog meer moest doen dan nu onder de lat bij 2. Rik en Joost konden met hun jarenlange ervaring nog een zeer nuttige gele kaart pakken. Zonder deze intercepties stond het zeer waarschijnlijk 0-2. Een vervelend moment voor de tegenpartij kwam ver in de eerste helft. Een verkeerde landing zorgde ervoor dat de aanvoerder van Martinus het veld moest verlaten per brancard met waarschijnlijk een ernstige knieblessure. Hierna is een pingel ontnomen door de scheids. Een mooie aanval van limmen zorgde ervoor dat we in de 16 van Martinus waren. Een strakke voorzet zou binnengeschoten kunnen worden. De arm voorkwam dat. De scheids voorkwam een pingel. Jammer.

Rust 0-0

2e helft was Limmen wat zoekende. Achterin waren we wat tegenstanders kwijt en dit resulteerde in een voorzet die werd binnengekopt door de langste man van het veld. Helaas speelt hij bij Martinus. Randy dook nog en toucheerde de bal nog tegen de paal. Waar hij door Allison Becker van Liverpool via de paal werd gered, ging hij bij limmen het netje in. 0-1. De 0-2 kwam ook vrij snel hierna door een klutsgoal. Limmen kreeg hierna wat energie en STEN de MEN stond ook tussen de lijnen. Via rechts werd de bal diep gespeeld op Paul die met een strakke voorzet STEN bereikte. Voor STEN koud kunstje om de goeie keeper te verschalken. Ook Onze Dirk kreeg een dot van een kans. Goed teruggekopt in de 16 kwam bij Dirk op de 5 meter. Dirk dook als een snoek naar de bal. De keeper dook op geluk de goeie hoek in en stopte de bal. Randy had ook in de 2e helft weinig te doen. Bij een uitbraak van Martinus kwam de spits in de 16 meter. Randy kwam als een Bizon zijn doel uitgedenderd. Gleed richting de bal en had hem. Tussen Randy en de bal zat ergens de tegenstander, zo besliste de scheids. Foute beslissing. Wel 1-3.

Einde wedstrijd.

Volgende week Saenden uit. Deze hebben hun bekerwedstrijden verloren. Na een toch sterke voorbereiding kan Limmen hier zijn eerste 3 punten pakken??!

Ik ga met mijn schoonzoon nu lekker AZ kijken in de Stube. Groetjes Geertje