REMISE LIMMEN 1 IN BEKERDUEL TEGEN VSV !

Limmen 1

VSV 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 16

12 september 2021 14:30

T.H. Groot

Sportpark Dampegheest
Dampegheestlaan 2
1906WB
LIMMEN
tel. 072-5051650

Het is Limmen 1 niet gelukt om gistermiddag , op kermiszondag , een overwinning te behalen op het bezoekende VSV 1. Na een spannende en bij vlagen goede partij , wisten de Velserbroekers in de 2e helft een 1-0 achterstand met de rust weg te werken zodat beide ploegen na 2 gespeelde wedstrijden samen aan kop gaan in de beker-poule met 4 punten en de laatste wedstrijden a.s. zondag de beslissing gaan brengen welke ploeg zal doorbekeren..

VSV startte gretig en combineerde in de eerste 10 minuten makkelijk en drong ons terug op eigen helft zonder overigens tot echte kansen te komen. Daarna kwamen wij wat beter in ons spel en was het in de 20e minuut Kalu van der Steen die een prachtige dieptebal van de sterk spelende Joeri Admiraal goed wist te controleren en met een mooie knal de VSV-doelman kansloos liet. De ploeg van de trainers David Zonneveld en Hennie Meijer was aangeslagen en ook Limmen-spits Jacco de Jong kreeg een goede mogelijkheid om te scoren maar zijn ingeschoten bal ging net voorlangs.

Met goede hoop op een 2e bekerzege begonnen we aan de 2e helft. Al snel bleek dat VSV zich niet snel gewonnen gaf. Zij combineerden weer makkelijk terwijl wij bij balbezit niet de rust konden vinden om de bal lang in de ploeg te houden. Geen vloeiende aanval of een goed uitgespeelde kans ging vooraf aan de gelijkmaker van VSV maar via een “ hotseknots-bal” was het wel 1-1 een 20 minuten voor tijd. Limmen raakte vermoeid maar wist in de laatste 10 minuten van de wedstrijd toch weer aan te zetten en het was Jacco de Jong die de vele Limmen-supporters en supportsters 2 minuten voor tijd deed opveren toen hij de winnende goal leek te scoren toen hij alleen op de VSV-goalie afstormde maar helaas wist de doelman met een geweldige reflex Jacco van scoren af te houden zodat scheidsrechter Groot bij een 1-1 stand voor het einde floot en de spelers en kleine  800 toeschouwers bij deze wedstrijd de vele versnaperingen zich goed lieten smaken !

A.s. zondag valt dus de beslissing in de beker-poule van Limmen. VSV speelt in Haarlem tegen Onze Gezellen , welke ploeg gistermiddag een 1-2 overwinning op Alkmaarsche Boys wist te behalen en theoretisch ook met 3 wedstrijdpunten nog kans maakt om voor de 1e plaats in aanmerking te komen.

Limmen speelt op 19 september om 14.00 uur op sportpark Overdie aan de Vondelstraat in Alkmaar tegen Alkmaarsche Boys 1, welke ploeg na 2 nederlagen is uitgeschakeld.

A.s. vrijdag is een voorbeschouwing op deze wedstrijd op de Limmen-site te lezen..