LIMMEN 1 UITGESCHAKELD IN BEKERTOERNOOI.

Alkmaarsche Boys 1 (zon)

Limmen 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 16

19 september 2021 14:00

J.T.C. van Langen

Sportpark Overdie
Vondelstraat 37
1813AA
ALKMAAR
tel. 072-5401189

Afgelopen zondagmiddag trad Limmen 1 voor de laatste bekerwedstrijd in de poule aan tegen Alkmaarsche Boys. Een overwinning was minimaal noodzakelijk om uitzicht te blijven houden om als poule-winnaar door te bekeren. Op het gladde kunstgras in Alkmaar startte Limmen nog redelijk en kreeg ook mogelijkheden om op voorsprong te komen. De grootste kans, een toegekende strafschop , werd niet benut en dat betekende ook de omkeer in de wedstrijd. De “ Boys “ putte uit die misser moed en toonde ook meer lef maar scoren deden zij ook niet voor de rust.

In de 2e helft, met een aantal nieuwe spelers in de gelederen , kenden we opnieuw een goede 1e fase en het was na 6 minuten in de 2e helft ook raak voor Limmen toen Jacco de Jong beheerst zijn ploeg op een 0-1 voorsprong bracht. Helaas betekende die goal niet dat het ijs gebroken was..Integendeel , de thuisclub trok meer en meer ten aanval en wist ook , na knullig balverlies aan onze zijde , de gelijkmaker op het scorebord te zetten. In de slotfase kregen we opnieuw flinke kansen maar door onnauwkeurigheid van ons en het sterke optreden van de Boys-doelman tegen het einde van de wedstrijd wisten we niet de “ winnende “ te scoren en bleef het bij die 1-1 stand en werden we niet verslagen in die 3 bekerwedstrijden.

VSV 1 , die voor de wedstrijd gelijk in wedstrijdpunten met ons aan de leiding ging, maakte in Haarlem tegen Onze Gezellen geen fout en won met 1-6 zodat de ploeg uit Velserbroek als poule-winnaar in de koker gaat voor de knock-outfase van het bekertoernooi.