10 mei 2014 D1verslag Limmen – Kon. HFC

10 mei 2014 11:00

Steen, T.

10 mei 2014 D1verslag Limmen – Kon. HFC

Limmen is volop bezig met de voorbereiding voor de KNVB bekerfinale op 17 mei 2014 in Uithoorn. Familie leden, vrienden, dorpsgenoten en supporters melden zich aan voor de busreis. Posters worden gedrukt en afspraken worden gemaakt. Ongelofelijk wat een enthousiasme en natuurlijk staan wij achter Limmen D1. Dat onze spelers een zware wedstrijd voor de boeg gaan krijgen dat is zeker. Maar de bal is rond en als Limmen top is en Ajax iets minder kan het kwartje zomaar goed vallen. Vandaag was Limmen D1net als het weer iets minder. Na de nederlaag uit bij Zouaven heeft Limmen in de competitie niet meer het niveau gehaald wat de supporters gewend zijn. Jammer natuurlijk.

Om 11:10 werd de aftrap genomen voor de laatste competitie wedstrijd van het seizoen 2013/2014. Altijd een gedenkwaardige moment. De D-selectie gaat afscheid nemen van een talentvolle groep spelers maar ook van trainer Bas Peters. Voor de laatste speelronde stond voor Limmen weinig meer op het spel. De passie ontbrak en resulteerde in een verdiende nederlaag, 2 – 5.

In de 24e minuut kwam Limmen nog op voorsprong door een uitstekende aanval via Bjorn Valkering die op Jacco de Jong een diepte pass gaf. Jacco wist met een voorzet de vrijstaande Thomas van Dijk te vinden. Thomas wist op 8 meter van het doel goed zijn directe tegenstander uit te spelen en een doelpunt te maken. Lang kon Limmen niet genieten van deze voorsprong want al voor rust werd door HFC twee maal gescoord. Wel zagen wij in de eerste helft nog een mooie actie van Floortje Doornenbal. Zij schoot jammerlijk op de paal.

In de tweede helft wist Thomas nogmaals het doel van HFC te vinden. HFC was attenter en beter in de duels. Zij wisten nog drie maal het net te bollen zodat de eindstand 2 – 5 werd. Floor en haar mannen hebben hard gewerkt maar de pijp leek leeg.

Limmen D1 gaat zich deze week voorbereiden op de finale tegen Ajax D2. Ik wens Floor en haar mannen heel veel suc6 en geniet er allemaal van. Met passie en strijd kunnen jullie heel ver komen. Dat hebben jullie dit seizoen bewezen. Met de bus naar Uithoorn. Prachtig natuurlijk. Over een aantal jaar zullen jullie met plezier terugdenken aan deze periode in de D-selectie. Als er nog supporters zijn die graag met de bus mee willen rijden dan kan men zich aanmelden bij Jan Nijman of Marc Valkering. Wie het eerste komt die het eerste maalt lijkt mij zo. Dus supporters meld je aan er gaan twee bussen rijden vanuit Limmen.