Limmen 4 vernederd Alcamria Victrix 2 in kampioenswedstrijd !!!

Limmen 4 (zon)

Alcmaria Victrix 2 (zon)

Mannen zondag, 4, 4e klasse 03

11 mei 2014 11:00

Billor, M.

We schrijven zondagochtend 11 mei 9.25 in huize Brasem waar de coach de 25 flessen Jupiler klaar zet voor vertrek naar de kantine. Koel afgeleverd en nog even naar huis voor de laatste keer wat spanning in de wc pot deponeren en op naar het kampioenschap of weer 2e worden. Even voor tienen weer in de kantine waar zo goed als iedereen al aanwezig is en Curry voor het eerst eens niet het eerste is. Na een bakkie koffie met zijn allen rond de Amsteltafel om te komen met de namen van de mannen die niet voetballen (hebben er 20 en mogen er maar 16 meedoen). De afvallers (Koen van Leeuwen, Ruud Schouten, Thijs Bruschke en Mark Bonne) toch een beetje teleurgesteld maar pakte het goed op. Dan de 11 namen bekend maken die de wedstrijd gaan spelen met daarbij een één speler op een andere plek als normaal. Sjoerd Labee krijgt in de voorhoede de voorkeur boven een echte spits als Mark Min. Zou het goed uitpakken voor de coach of een verkeerde keuze ? Even voor elven zijn we er klaar voor en zit de tribune op sportpark Dampegheest tot aan de laatste stoel gevuld en dan ook nog aardig wat supporters langs de zijlijn. Zou het dan toch eens gaan gebeuren, aan de meinigte supporters ligt het niet.

Om even na elven rolt de bal over het A veld en wordt er de eerste 10 minuten wat aftastend gevoetbald en neemt Limmen langzamerhand het heft in handen. Vooral Daan Pepping is vrij druk langs de zijlijn en verrast zowat de keeper met een goed strak schot maar deze weet de de bal net naast te tikken. Limmen geeft achterin niets weg want de verdediging staat als een blok onder aanvoering van aanvoerder Ferry Zomerdijk met voor hem René Krom en aan de zijkanten  Bas Admiraal en Brendan Dekker. Keeper Erwin Molenaar moest één keer zich echt uitstrekken op een hoge dwarrel bal maar kon de bal net vangen. Limmen trok al meer ten aanval en een doelpunt zat eraan te komen. Vlak voor rust moest een speler van Alcmaria er voor tien minuten af na het krijgen van een gele kaart ( wat ook rood had mogen wezen na een ordinaire schop tegen Rene Krom). Met tien man verder en en een Limmen wat gelijk toesloeg. Jeroen Veldt glipte langs meerdere spelers en bracht de bal voor waar Sjoerd Labee al duikend de bal in het doel kopte. De dug-out ontplofte van vreugde en Labee vierde zijn feestje bij de cornervlag met de spelers. Zou hij coach Brasem zijn belofte laten uitkomen en de man van de wedstrijd gaan worden. Niet veel later fluit de zeer goed fluitende scheidsrechter af voor de rust.
Onder de rust geen wissels zoals al van tevoren besproken als het lekker loopt. We waren het allemaal over eens dat het nu moest gaan lukken want we zijn heer en meester en Alcmaria heeft niets in te brengen. Wel berucht zijn op het eerste kwartier want Alcmaria zal wel alles op alles gaan spelen want die hebben aan een gelijkspel genoeg.
De tweede helft was net 6 minuten oud toen Limmen weer toesloeg een aanval die eigenlijk smoorde kwam de bal voor de voeten van Sjoerd en deze schoot de bal in het vrij lege doel. 2-0 voor Limmen en de buit zo goed als binnen. Nog voor de 60e minuut maakte weer Sjoerd Labee aan alle inspiratie van Alcmaria een eind door de 3-0 te maken. Dampegheest ontploft desondanks het zeik weer en het feestje kan langzamerhand beginnen. De oranje vuurwerkpotten worden afgestoken maar netjes langs de zijlijn in plaats van op het veld. Limmen bleef goed voetballen en werd ook zeer hard gewerkt op het middenveld onder aanvoering van Robert Koot en zijn secondanten Alex de Ruyter en  Barry Veldt. Elke eventuele aanval werd hier al in de kiem gesmoord. In de 73e minuut werd het feest nog mooier toen Jeroen Veldt de 4-0 scoorde. Het smetje van de wedstrijd was het tegendoelpunt  En dan vooral minder voor keeper Curry die de nul beloofd had voor de wedstrijd. De wissels kwamen er om beurten in zo verlieten Barry, Sjoerd (man van de wedstrijd), Jeroen, Alex en Daan het veld voor Bas Driessen, Mark Min, John Castricum, Sjakie Olling en Rick Hollenberg. Achteraf weer goede wissels want Sjakie zorgde voor de 5-1 en John voor de 6-1.
Wat mooi als je de laatste wedstrijd speelt waarin het erom doet ook je de beste wedstrijd speelt van het seizoen. Alcmaria heeft geen moment ook maar even kunnen denken dat zij de champagne zouden laten knallen. Nee dat was voorbehouden aan Limmen 4 en in plaats van champagne vlogen de flessen Jupiler open en was daar de bierdouche voor coach Brasem en kon het feest beginnen. De man van de wedstrijd ging op de schouders net als de zeer trotse coach. Het bier vloeide nog rijkelijk in de kleedkamer, kantine en bij  De Lantaern. Met de huifkar nog even een kort rondje voordat we bij Carolien afgezet werden voor de saté met patat en nog maar een biertje voor de dorst.
eindstand 1 Limmen 20-50 punten 75 voor 27 tegen 2 Alcmaria 20-48 punten 59 voor 23 tegen.
De mannen van het kampioenselftal : Erwin Molenaar, Ferry Zomerdijk, Rene Krom, Bas Admiraal, Brendan Dekker, Alex de Ruyter, Robert Koot, Barry Veldt, Daan Pepping, Jeroen Veldt, Sjoerd Labee, Bas Driessen, John Castricum, Mark Min, Rick Hollenberg, Sjakie Olling, Koen van Leeuwen, Frank Verduin, Sjors Nijman, Thijs Bruschke, Mark Bonne, Ruud Schouten, Bart Winder, Theo Dirkson en dat alles onder leiding van Ronald Baars.
Nog wel even een dank aan onze trouwe supporters waarvan André Dekker helaas niet aanwezig kon zijn  maar vader en moeder Krom en ook vader Veldt waren natuurlijk aanwezig. Ook dank aan Maarten van Steenis en Guus Nijman die ons een paar keer geholpen hebben door met ons mee te spelen en natuurlijk de voetbal voor de 100 minuten die omgezet werden in bier. Mocht ik nog iemand zijn vergeten dan bij deze bedankt.

Coach Brasem