Knappe overwinning voor Limmen JO13-2

Jong Hercules JO13-1

10 oktober 2020 9:00

Max van Kessel mentor: Henk Nuijens

Vandaag mocht Limmen O13-2 aantreden tegen Jong Hercules O13-1. Helaas mochten de supporters van Limmen niet aanwezig zijn, maar dit had geen invloed op de spelers van Limmen. Na wat op onthoudt door een grote drol op het veld, kon de wedstrijd beginnen.

Limmen begon de wedstrijd erg sterk. Goeie aanvallen over zowel de linkerkant als over de rechterkant. Lesley had de opdracht gehad om veel aanspeelbaar te zijn in de spits, de bal vast te houden en de onderkomende middenvelders in te spelen. Dit deed Lesley heel goed en resulteerde zelfs in een goal. Via de opbouw kwam de bal terecht bij Kai. Kai speelde Lesley in, Lesley kaatste de bal terug op Kai en Kai speelde een diepe bal op Lesley. Eén op één met de keeper bleef Lesley koelbloedig en ramde de bal letterlijk de goal in 1-0.

De tegenstander had het moeilijk met het goed voetballende Limmen. Binnen vijf minuten volgde de ene mooie aanval na de andere mooie aanval. Via Esmee kwam de bal terecht bij Kai. Kai speelde door naar Rens, Rens tikte door naar Lesley, Lesley haalde de achterlijn en gaf de bal voor. Tot onze verassing tikte de keeper van de tegenpartij de bal in eigen goal stand 2-0. Na de 2-0 zakte Limmen een beetje in en werd het speel een beetje slordig. De middenvelder liepen te veel met de bal en daardoor raakte we de bal steeds kwijt. De tegenpartij speelde bal een aantal keer goed diep, maar Jorrit deed goed mee en kon de ballen steeds wegschieten. Ook werd de tegenstander gevaarlijk via voorzetten, maar de verdedigers van Limmen waren elke keer op tijd om de bal weg te werken.

Het was tijd voor rust.

In de rust hebben de coaches aangegeven om vooral niet te veel te lopen met de bal. Dat maakte het verdedigen voor de tegenpartij alleen maar makkelijker. De spelers van O13-2 waren het daar mee eens en vonden ook dat ze iets scherper moesten zijn in de duels.

De groep kwam vers en net tussen de grote buien door terug het veld op. Limmen was net als in de 1e helft de bovenliggende partij, alleen bleven de grote kansen uit. Een mooie steekbal op Lesley kon  helaas niet beloond worden met een goal. De tegenstander werd sterker en won meer duels op het middenveld, maar door de goeie felheid van Limmen en een goed keepende Jorrit bleef een doelpunt van Jong Hercules uit. Ook werd de frustratie en irritatie van Jong Hercules wat groter waardoor ze vergaten te voetballen (zij kregen zelfs een gele kaart). Limmen hield het hoofd er goed bij en niet veel later werd Lesley in stelling gebracht om het derde doelpunt te maken 3-0!

Een mooi begin van de herfstvakantie dus!

Met sportieve groeten,

Limmen langs de lijn