3 mei 2014 D1verslag De Foresters - Limmen

3 mei 2014 11:30

Timmerman, K.

3 mei 2014 D1verslag De Foresters - Limmen

Vandaag zou een mooie generale zijn als voorbereiding op de bekerfinale op 17 mei 2014. Tevens heeft Limmen D1 bij een overwinning de kans op een goede eindnotering op de ranglijst in Hoofdklasse A. Helaas lukte het vandaag Limmen niet om een goede wedstrijd op de mat te leggen. Verlies en wel met 5 – 2 uit bij De Foresters.

Theoretisch was er voor Limmen nog een kans om hoog in de competitie te eindigen. Limmen begon slap aan de wedstrijd. Er werd onzorgvuldig gespeeld en vaak werd gekozen voor de lange bal. In de 12e minuut een overtreding op Thomas van Dijk. Vanaf ze zijlijn van het veld nam Sam Tomasi de vrije trap. Deze hoge bal wist de keeper van De Foresters niet goed onder controle te krijgen. Stijn Bakker reageerde alert en in zijn draai schoot hij de bal tussen de palen, 0 – 1. Een opsteker voor Limmen maar in de 19e en 20e minuut kwam het antwoord van De Foresters. Bij de 1 – 1 werd door de verdediging van Limmen niet in gegrepen en bij de 2 – 1 schoot de spits van De Foresters de bal prachtig in de winkelhaak. Onhoudbaar voor onze keeper Jesse Glorie. Jesse speelde een prima partij en stuurde zijn verdediging goed aan.

In de tweede helft begon Limmen goed. Collectief werd er direct druk gezet. Al snel leverde dit een doelpunt op. Jacco de Jong, Thomas van Dijk en Sam wisten de bal van de tegenstander te pakken en Thomas bedacht zich geen moment om direct op het doel te schieten, 2 – 2. Zou het dan nu een echte wedstrijd worden. Nee, dat werd het niet. De Foresters bleven goed voetballen, ze waren beter in de duels en liepen op alle ballen. Limmen gaf vandaag niet thuis en moest concluderen dat 5 – 2 een terechte eindstand was. Jammer natuurlijk maar mogelijk heeft trainer Bas weer een paar verbeter puntjes gezien waar jullie deze week op kunnen gaan trainen.

Heeft iedereen zich al aangemeld voor de busreis naar Uithoorn?