LIMMEN 1 BOEKT DIK VERDIENDE ZEGE OP VRONE !

Vrone 1

Limmen 1 (zon)

27 september 2020 14:00

De eerste overwinning in de nieuwe voetbalcompetitie 2020-2021 is een feit. In Sint Pancras was thuisclub Vrone niet opgewassen tegen een geconcentreerd , strijdend en ook goed voetballend Limmen.

Vanaf het beginsignaal van de goed leidende scheidsrechter Billor zagen weer vele aanwezige Limmen-supporters EN supportsters  ( HULDE ! ) hoe hun favoriete cluppie het initiatief nam en waren we met name in het eerste half uur oppermachtig tegen een meer en meer moedeloos ogende tegenstander.

Al in de 10e minuut kwamen we op voorsprong toen Mika vanuit een voorzet de bal koppend klaar lag voor Joeri , die van dichtbij geen moeite had om te scoren. We bleven druk houden en een 2e doelpunt kon niet uitblijven. Met een mooie steekbal van Jaap op Mika , wist laatstgenoemde in het strafschopgebied goed van zijn tegenstander weg te draaien en beheerst de Vrone-doelman te passeren. Mooie aanvallen waren te aanschouwen van Limmen-zijde en uit een van zo’n snelle aanval was het Jaap die met een pegel hoopte te scoren maar de bal spatte via de deklat terug in het veld. In de laatste 10 minuten voor de rust probeerde Vrone de bakens te verzetten maar tot veel gevaar leidde dat niet.

Ongetwijfeld heeft trainer Jos Karel van Vrone tijdens de rust zijn ongenoegen over zijn manschappen uitgesproken en werd een gemotiveerder tegenstander verwacht in de 2e helft maar Limmen trad met dezelfde felheid Vrone tegemoet als in het begin van de eerste helft en alle goede bedoelingen van de thuisclub ten spijt was het Jacco die binnen 10 minuten na de thee met een “streep “ vanaf de linkerkant voor de 0-3 voor zijn team zorgde na een snelle aanval welke met een mooie steekpass van Mika op Jacco werd afgerond !

Daarna bleef Limmen domineren en kansen creëren maar helaas misten we de rust en koelbloedigheid om die kansen te verzilveren. Gescoord werd er niet meer.

Al met al een goed gespeelde wedstrijd van een jeugdig Limmen-team die een groot compliment verdient…Hierbij dus. Klasse mannen !