Limmen 4 overklast WMC in de 2e helft !!!

WMC 2 (zon)

Limmen 4 (zon)

Mannen zondag, 4, 4e klasse 03

4 mei 2014 12:30

We schrijven zondagochtend 4 mei 11.10 dat we weer aan de koffie staan in de kantine van de VV Limmen. Na 2 weken vrij is daar de op één na laatste wedstrijd van het seizoen en wel uit tegen het zeer laag geplaatste WMC ( Waerdse Molenboys combinatie) uit Heerhugowaard. Ook deze keer is ons aller Alex (niet de koning, ook al denkt hij wel eens dat hij dat is) weer als één van de eerste aanwezig maar deze keer wakker geworden gewoon thuis in het bed van zijn ouders i.p.v. bij de visite op de bank. Maar liefst 16 spelers staan te trappelen om te spelen en hebben we zelfs Barry Veldt vrij gegeven want we hadden teveel spelers. Langs de lijn meerdere  supporters waaronder oud spelers Nijman, Dirkson en Winder en Eefje de vriendin van Jopie en haar ouders.
De eerste helft begon coach Brasem zeer behouden en hield zeer gretige spelers op de bank die vanaf de eerste minuut  stonden te trappelen om erin te komen. Limmen begon zeer zwak en het spel was dan ook niet om aan te gluren. Elke tweede bal was voor WMC en konden we geen bal in ons bezit houden. Sommige spelers liepen meer achter hun man aan dan dat ze ook maar enigszins zelf aan voetballen toe kwamen. In de 20e minuut kwamen we zomaar uit het niets op voorsprong. Een goed genomen corner werd zeer goed ingekopt door Bas Driessen en zo kwam de 0-1 op het scorebord in de voetbalapp van coach Brasem. Je hoopt dan dat zo'n doelpunt je over het dode punt haalt maar helaas want in dezelfde minuut stond de gelijkmaker op het scorebord. Limmen zwalkte naar de rust die gelukkig snel kwam want de scheidsrechter had een snel lopend klokje.
Onder de rust de bezem door het elftal gehaald en 5 fitte gretige spelers erin gebracht die het hopelijk beter zouden gaan doen en zo de coach zouden laten zien wie of er gaan starten in de kampioenswedstrijd.
De tweede helft was een openbaring vergeleken met de eerste want Limmen begon zeer gretig door de ingebrachte spelers en al binnen een kwartier was de wedstrijd gespeeld. Vooral door druk te zetten op het middenveld en het afpakken van de bal speelde Limmen WMC helemaal zoek. Doelpunten vielen als rijpe appels en wel door Jeroen Veldt ( 51e, 56e en 60e minuut) en een fantastisch afstandsschot van Alex de Ruyter (58e minuut) en stond het dus na een kwartier 1-5. Wedstrijd gespeeld maar we bleven goed storen en druk zetten wat resulteerde in nog meer en werd er vooral door Robert Koot getracht op doel te schieten maar helaas gingen ze allemaal over de ballenvanger. In de 70e minuut mocht Alex vanaf de penaltystip aanleggen nadat Jeroen was neergehaald. Ale benutte de penalty en bracht zo de stand op 1-6. Het werd zelfs nog 1-7 na weer een goede aanval en Jeroen wederom het eindstation was die mocht scoren en zo de eindstand op het scorebord zette.
De risicovolle beginopstelling was toch goed neergezet door de coach en zo de getergde spelers   tot zijn beschikking had in de 2e helft die het helemaal waar maakte. Volgende week de wedstrijd van het seizoen en dan zal coach Brasem weer met een opstelling komen maar dan zal het wat minder risicovol zijn dan weer hopen op de 2e helft. We zullen sowieso in onze sterkst denkende opstelling gaan beginnen en zal de coach lak hebben aan reputaties en of afspraken uit het verleden. We willen toch een keer kampioen worden.
De coach en zijn rechterhanden zullen deze week de festiviteiten in gang zetten de kar klaarzetten en het bier en de champagne koud zetten.

Brasem