LIMMEN 1 NAAR 1E KNOCK-OUT-RONDE !

Limmen 1

Hollandia T 1

Groep 3 06

13 september 2020 14:00

H.Broers

Dit weekend stond de kermiswedstrijd op het programma tegen Hollandia T. 1.

Een gelijkspel zou afgelopen zondag in eigen huis tegen Hollandia T. 1 voldoende zijn om als poule-winnaar van het bekertoernooi van de KNVB West 1 door te stoten naar de eerste knock-outfase. Na een , met name , goede 2e helft kon na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Broers de handen van de Limmen-spelers en uiteraard supporters en supportsters de lucht in: de 3e en laatste bekerwedstrijd werd na een 1-2 achterstand met de rust alsnog na de thee met een 3-2 overwinning afgesloten tegen de ploeg uit Tuitjenhorn en eindigt het vlaggenschip met 3 overwinningen uit evenzovele wedstrijden als poule-winnaar. Een mooie prestatie van de jonge Limmenploeg.

Na een redelijk begin met kansen over en weer in die eerste helft , was het onze fysiek sterke tegenstander die via een prachtige vrije trap de leiding nam. Niet onverdiend op dat moment en was het aan goed keeperswerk van Jesse te danken dat een 2e treffer kon worden voorkomen. Limmen toonde wat meer lef en flair en het was aanvaller Mika die na een mooie combinatie op de juiste plek stond om uit een dito mooie voorzet de gelijkmaker te scoren. Toch gingen we met een 1-2 achterstand de rust in toen wat weifelend verdedigen Hollandia T. in staat stelde om op voorsprong te komen.

Met wat aangegeven aandachts- en verbeterpunten , gooide Limmen in de 2e helft de schroom van zich af en lag al snel de gelijkmaker in de touwen en was het opnieuw Mika die op de juiste plek stond om een goed genomen vrije trap van Nino af te werken. Na dit doelpunt was meteen ook het verzet van onze tegenstander gebroken en kregen we steeds meer ruimte en ook kansen en kon een Limmer voorsprong niet uitblijven. Uit opnieuw een prachtige aanval was het wederom Mika die dit keer de bal panklaar terug lag voor de voeten van Jacco , die beheerst zijn ploeg na een 3-2 voorsprong schoot. De thuisploeg bleef het initiatief houden en hield ook achterin de zaak goed gesloten en hoewel nog een paar mooie kansen op een grotere zege zich zeker aandienden , bleef het bij die 3-2.

In het zonnetje was het daarna goed toeven voor alles en iedereen en verdient het bestuur van de vv Limmen een groot compliment voor de perfecte organisatie rond deze bekerwedstrijd waarin alle Corona-maatregelen uitstekend in acht waren genomen. Hulde dus hierbij !!

A.s. zondag, 20 september , start de voetbalcompetitie 2020-2021…Meteen een TOPduel op Dampegheest als de gedoodverfde kampioenskandidaat voor de 3e klasse B op bezoek komt….HERCULES ZAANDAM 1…

Een uitgebreide voorbeschouwing van deze wedstrijd en het thuisduel van Limmen 2 tegen de Grasshoppers 2 , zijn vanaf vrijdag op deze site te bewonderen..