Limmen heeft het zwaar bij Zeevogels, maar pakt toch de drie punten!

Zeevogels 1

Limmen 1

6 september 2020 14:00

Na de 1-6 bekeroverwinning vorige week in Hem tegen de Valken 1 , stond afgelopen zondagmiddag op sportpark Hogedijk in Egmond de bekerwedstrijd tegen 4e klasser Zeevogels op het programma. Limmen 1, nog steeds zonder de niet fitte aanvoerder Rik Seignette in de ploeg , speelde een slordig eerste kwartier. Onnodig balverlies en ook onnauwkeurig in de passing. Daarna volgde een herstel en waren een aantal mooie aanvallen te zien wat ook mooie kansen op een voorsprong opleverden maar helaas stonden de vizieren nog niet op scherp en blonk ook de Zeevogels-doelman uit met een paar knappe reddingen.  De grootste kans op een doelpunt kreeg Stan Donker maar de toegekende strafschop van scheidsrechter Bakker na een overtreding binnen het strafschopgebied  van de doelman was , in tegenstelling tot een week eerder tegen de Valken , niet aan hem besteed. Dezelfde Zeevogels-doelman redde bekwaam. De rust ging derhalve met een 0-0 stand in.

In de 2e helft , met een 4-tal nieuwe spelers aan Limmen-zijde , trokken we direct het initiatief naar ons toe en het was ook niet verwonderlijk dat we na een kleine 10 minuten op een 0-1 voorsprong kwamen toen de Zeevogels-doelman zijn enige foutje van de wedstrijd maakte door een zeker houdbare vrije trap van Jaap Menick door zijn vingers te laten glippen. Deze goal bracht zeker geen rust in het Limmenspel. Integendeel…we verloren de controle over de wedstrijd en we liepen steeds verder achteruit. Toch kregen we counterend nog een aantal grote mogelijkheden maar die doelman en de paal stonden een grotere voorsprong in de weg terwijl we aan de andere kant ook een aantal hachelijke momenten moesten doorstaan en Zeevogels ook nog een doelpunt zag afgekeurd vanwege buitenspel.

Met de hakken over de sloot wisten toch die 0-1 voorsprong vast te houden en dat betekent dat a.s. zondag thuis een gelijkspel tegen 3e klasser Hollandia T. volstaat om door te stoten naar de 1e knock-outronde van het bekertoernooi !

Een voorbeschouwing op deze belangrijke bekerwedstrijd is vanaf a.s. vrijdag op de Limmen-site te lezen.