Bekeroverwinning Limmen 1

Valken de 1 (zon)

Limmen 1 (zon)

30 augustus 2020 14:00

Afgelopen zondagmiddag trad het vlaggenschip in Hem/Venhuizen aan voor de eerste officiële wedstrijd van het nieuwe voetbalseizoen. Bekertegenstander was de Valken 1 , welke ploeg komend seizoen uitkomt in de 4e klasse C.

In de beginfase van het duel kregen we mogelijkheden om de score te openen maar de doelman van de thuisclub en lat en paal stonden een openingstreffer in de weg. Naarmate de 1e helft vorderde , namen de “schoonheidsfoutjes “aan Limmenzijde toe en door matig uitverdedigen moest aan de noodrem getrokken worden en dat gebeurde binnen het strafschopgebied waarna de vrouwelijke arbiter naar de “stip “ wees: penalty. En dat betekende een 1-0 achterstand in de 14e minuut.

Limmen had weliswaar veel balbezit maar kon maar moeilijk echt gevaar stoken. Toch gingen we met een 1-1 stand de rust in toen een voorzet van Jacco door Mika in de laatste minuut van de eerste helft fraai werd ingeschoten.

In de rust werden de puntjes op de “ i “ gezet en dat werd door een ieder goed begrepen en in het veld ook uitgevoerd ! Mooie aanvallen en ook mooie doelpunten waren te bewonderen door toch weer een flink aantal meegereisde Limmen-supporters EN supportsters. Onze tegenstander kon in die 2e helft nauwelijks meer tegenstand bieden en was ook conditioneel helemaal “op “. Uiteindelijk floot de scheidsrechter , die geen kaarten hoefde te trekken voor beide zijden ,  bij een 1-6 stand af.

De doelpuntenmakers voor Limmen waren Mika ( 2 x ) , Stan ( 2 x) , de ingevallen Boris de Boer en ook invaller Bjorn Valkering wist zijn optreden met een doelpunt op te luisteren en omdat het zijn 1e goal was als speler in het vlaggenschip , moest er na afloop gedanst worden en dat ging hem goed af !

Zijn dansje is ook te bewonderen op de facebookpagina van Limmen 1.

De andere wedstrijd in onze bekerpoule tussen Hollandia T. en Zeevogels eindigde in een 2-2 gelijkspel.

A.s. zondag wacht in Egmond aan den Hoef de wedstrijd tegen datzelfde Zeevogels. Een voorbeschouwing op deze wedstrijd is vanaf vrijdag op de Limmen-site te lezen.