Limmen B1: Wederom een dubbelprogramma.

Foresters de B2

B-junioren zaterdag, B1, 1e klasse 01

12 april 2014 16:00

Hees, C.R. van

Nu het moment van het verdelen van de prijzen aangebroken is heeft de KNVB besloten om week 15 te gebruiken om de mannen een extra wedstrijd te laten spelen, dus wederom op woensdag en zaterdag de wei in.

Woensdag de verlate thuiswedstrijd tegen VIOS W.  Een wedstrijd die de mannen erg sterk beginnen. Met genoegen kijken we van de kant toe hoe de mannen het gevraagde doen en daarmee hun gasten onder druk zetten. De ene na andere aanval wordt met overleg opgezet en de kansen ontstaan. De hele eerste helft houdt deze druk aan, maar VIOS gaat met een voorsprong rusten. Een van hun spaarzame aanvallen weet VIOS tot een doelpunt te promoveren. De bal wordt kruislings ingeschoten, raakt twee van Breukelen polletjes en via de binnenkant van de paal  mogen onze bezoekers juichen.

De tweede helft begint met sterk offensief van onze mannen, maar het wordt al snel duidelijk dat VIOS in de rust het e.e.a. bijgesteld heeft om onze aanvalsgolven beter op te kunnen vangen, hetgeen hen ook enigszins lukt. Alle hoop vervliegt als een limmer sliding VIOS een penalty oplevert. Vanaf de stip maken zij geen fout en de 0-2 eindstand staat op het bord.

Zaterdag de uitwedstrijd tegen de B2 van de Foresters. Een wedstrijd die op verzoek van onze gastheren verschoven wordt naar een later tijdstip. De paniek bij de mannen uit Heiloo is van het gezicht af te lezen als vlak voor aanvang van de wedstrijd de spelers die met de B1 mee waren nog niet gearriveerd zijn. Uiteindelijk komen ze net te laat opdagen en kunnen we beginnen.

De kop van de mannen staat vandaag goed op hun schouders en Foresters is vanaf de eerste seconde lijdend voorwerp van de B1 voetbalclinic. Na enige tijd enige tijd nemen de Foresters meer initiatief om onze opbouw te verstoren, des te groter het compliment voor de mannen dat ze onder deze toenemende druk uitstekend blijven voetballen. Een 0-1 voorsprong bij rust is ons deel als Aron een van de vele aanvallen over rechts succesvol afrond.

De tweede helft wordt spectaculair. In eerste instantie kunnen de optimaal profiteren van de ruimte die de Foresters weggeeft. Na de 0-2 van Erick, die je niet alleen op een keeper af moet laten gaan, rechten de Foresters nog een maal de rug en met een fantastisch diagonaal schot verkleinen zij de achterstand.

Binnen no-time bedraagt de voorsprong weer twee doelpunten. De B1 mag een vrije trap nemen, deze belandt loepzuiver bij Thomas, die zijn killersinstinct aanspreekt. En nog zijn we niet van de Foresters af. Nogmaals zetten zij aan, er staat immers veel voor hen op het spel. Als zij punten pakken, dan mogen zij zich periodekampioen noemen en dit geeft hen vleugels. Dit levert hen meerdere corners en uit een van deze weet Jelmer O te H., met een knap geplaatst afstandschot, de Foresters weer een doelpunt dichterbij te brengen.

2-3 wordt uiteindelijk de einduitslag. Hiermee verliest de Foresters zijn plekje in de nacompetitie, een plek die door de mannen ingenomen wordt. Het was een leuke zaterdagmiddag.

Het Management.