Limmen B1: Krijgt te weinig in dubbelprogramma.

Vrone B1

B-junioren zaterdag, B1, 1e klasse 01

5 april 2014 14:45

Otte, M.

Week 14 staat in het teken van twee wedstrijden, woensdag de inhaal wedstrijd tegen FC Castricum en zaterdag de thuiswedstrijd tegen Vrone.

De mannen beginnen stroef aan de wedstrijd tegen hun soortgenoten van FC Castricum. Onze gasten zijn in eerst instantie de bovenliggende partij en de mannen spenderen steken meer energie in reactief verbaal geweld dan aan het voetballen. Deze houding leidt tot een aantal kansen voor FCC, die zij gelukkig  niet benutten.

Daarna dringt het besef dat het anders moet door bij de mannen en men schakelt over op het vooraf positief coachen. Het duurt even voordat de eerste effecten hiervan zichtbaar worden, maar dan zijn de mannen ook niet meer te stuiten. Daar waar FCC zijn kansen in het begin niet wist te verzilveren, zijn het de mannen die voor een bijna 100% score gaan. Voor de rust buigen de mannen een negatief veldoverwicht om in een 3-0 voorsprong, doelpuntenmakers Thomas, Jur en Aron.

De tweede helft valt in de categorie zomeravondvoetbal. FCC kan niet en wij hoeven niet, en dan duren 40 minuten lang. De wedstrijd kabbelt naar het einde, 3 punten in de tas en verder niets te melden.

Zaterdag de thuiswedstrijd tegen Vrone. Een team die de punten nog kan gebruiken en die zijn tactiek hierop afgesteld heeft.

Vanaf de eerste seconden maken de mannen duidelijk wie de betere zijn. De B1 speelt geconcentreerd de bal rond en laat Vrone veel vuile meters maken. Kansen levert het in eerste instantie niet, maar als de mannen deze tactiek blijven volhouden, dan valt het doelpunt vanzelf. En inderdaad dit doelpunt valt, maar dan aan de verkeerde kant.

Vrone slingert een vrije trap voor het doel en door toedoen van de zon en wind wordt deze door Limmen verkeerd ingeschat, maar niet door Vrone, 0-1. Even schudden de mannen met het hoofd en daarna wordt de achtervolging ingezet. Even lijkt de inhaalrace al voor de rust resultaat te hebben als de bal van links scherp ingedraaid wordt. Brandon is goed van de rechtervleugel naar binnen gekomen maar komt net niet goed met zijn passen uit. Via zijn kuit verdwijnt de bal in de handen van de keeper.

Ook na de rust geven de mannen er blijk van dat zij het betere elftal zijn. Ze gaan op dezelfde voet verder en toch duurt het lang voordat de gelijkmaker op het bord staat. Vincent gaat diep en wordt met een splijtende pass van achteruit bereikt. De aanname scoort een voldoende en op de afronding valt niets aan te merken, de keeper heeft de 1-1 nooit zien passeren.

Tijdens de rest van de tweede helft golft het spel op en neer. De B1 is de betere, creëert zijn kansen, maar moet ook twee keer de bal van eigen lijn halen. Even lijken we toch een overwinning bij te kunnen schrijven als Brandon over rechts doorbreekt. Hierbij houdt hij keurig het overzicht en ligt hij de bal terug op de meegelopen Erick, die de aanval keurig afrondt. Echter, de Vroner grensrechter neemt de uiterst dubieuze beslissing om voor buitenspel te vlaggen, een vlagsignaal dat door de scheidsrechter over wordt genomen. Tja, weg terechte voorsprong.

De mannen proberen er nog een eindoffensief uit te persen, maar ondanks het creëren enkele kansen, het aangedane onrecht kunnen ze niet meer herstellen. Na de wedstrijd kunnen we in de bestuurskamer alleen de scheidrechter om tekst en uitleg vragen, Vrone heeft om de een of andere reden besloten om snel hun biezen te pakken. Wij hebben voor hen maar hun deel van de wedstrijdformaliteiten afgehandeld.

Het Management.