Limmen 4 wint met ruime cijfers van De Rijp 2 !!

Limmen 4 (zon)

Rijp (de) 2 (zon)

Mannen zondag, 4, 4e klasse 03

6 april 2014 12:00

V.Stanco

Het is zondagmorgen 9.10 als de voetbaldag begint in huize Brasem. Good old John belde af vanwege perikelen in huize Castricum en daar gaat dan je begin opstelling. Eenmaal in de kantine aangekomen en staande aan een bakkie koffie komt nummer 2, Roberto Koot, met de mededeling dat hij al 3 dagen last heeft van een slapend been en graag wil beginnen zodat we kunnen zien of hoe dat het gaat. Lopend naar de kleedkamer komt onze kleinste man maar groots in daden ,Sjoerd Labee, met de mededeling dat hij tijdens de warming-up kijkt hoe of het gaat met zijn blessure opgelopen tegen Vitesse. Uw leest goed dat het leven van een voetbalcoach niet over rozen gaat. De begin opstelling in de voetbalcoach app moet helaas veranderd worden en daar gaat dan uren puzzelen in een half uur naar de .... .
Dan nu maar de wedstrijd die al binnen het half uur gespeeld was. In de 7e minuut krulde Alex de Ruyter de bal mooi over het muurtje heen en liet de keeper kansloos (1-0). Niet veel later moest De Rijp met 10 man verder nadat een speler geblesseerd het veld moest verlaten en er geen reserves mee waren. Limmen controleerde de wedstrijd en tussen minuut 22 en 30 vielen de doelpunten als rijpe appels. In de 22e minuut scoorde Roberto, de speler met het slapende been, de 2-0 met een mooi schot. In de 27e minuut mocht dezelfde speler weer aanleggen en ook deze keer had de keeper het nakijken (3-0). Uw wilt het niet geloven maar het slapende been maakte een hattrick na een goede combinatie door het midden en scoorde zo de 4-0. Limmen had in de tussentijd nog een penalty te goed na hands in het Rijper doelgebied maar de scheidsrechter gaf de vrije trap net buiten de zestien. Wat hij aan de ene kant niet gezien had zag hij wel goed in ons strafschopgebied en kregen we een penalty tegen na hands van René Krom en zo werd het 4-1.
Onder de rust 3 wissels gedaan waaronder het slapende been en mocht de 4e wissel Mark Bonne zich eerst omkleden in sporttenue en een goede warming-up doen. Volgens Mark zouden we nog heel wat doelpunten gaan maken als hij er in zou komen.
Na de rust werd het een zeer rommelige wedstrijd en wisten we niet goed te handelen met de speelwijze van De Rijp (deden maar wat). We wisten de score nog wel uit te bereiden en wel al in de 55e minuut was het raak en mocht Bas Driessen de 5-1 maken. Niet veel later was daar  de 6-1 van Mark Min na een goede aanval mocht hij vrijstaand voor het doel de bal erin schuiven. Een half uur voor tijd was daar de wissel Labee / Bonne en waren we allemaal benieuwd hoeveel doelpunten er nog zouden vallen die Bonne beloofd had. Er viel wel een doelpunt na 4 minuten maar helaas achter onze eigen keeper Curry (6-2). Een kwartier voor tijd was daar de enige echt goed geslaagde actie van Daan Pepping. Hij kreeg per ongeluk de bal van Mark Bonne (bal viel verkeerd op zijn schoen) en Daan schoot de bal kiezelhard hoog en onhoudbaar achter de Rijper keeper en scoorde zo de 7-2. Limmen kreeg hierna nog meerdere mogelijkheden maar geen doelpunten zoals Bonne ons had beloofd.
Door deze uitslag blijven we op 1 punt van koploper Alcmaria Victrix 2 (5-1 winst) en blijft het spannend aan kop. Zondag a.s. uit tegen degradant Duinrand S maar laten we daar niet te makkelijk overdenken en geconcentreerd beginnen en net zo voetballen als afgelopen zondag in de 1e helft.
Bij deze weer een dank aan onze trouwe supporters vader Dekker, vader en moeder Krom,
vader Veldt en moeder van Leeuwen (mocht ik iemand vergeten zijn dan bij deze ook dank).

Coach Brasem