Onderschat door HSV.

B-junioren zaterdag, B1, 1e klasse 01

29 maart 2014 14:30

Zwanenburg, R.

Vandaag staat de lastige uitwedstrijd tegen HSV B1 op het programma. Uit het praatje met de coach van de tegenstander dat vooraf gaat aan de wedstrijd komt naar voren dat de mannen uit Heiloo barsten van het zelfvertrouwen en dat hij rekent op een eenvoudige overwinning. Altijd een prettig vooruitzicht als je aftrapt tegen de nummer twee uit de competitie.

In de eerste minuten van de wedstrijd lijkt de man nog gelijk te krijgen ook. HSV speelt met twee centrale spitsen en onze mannen lijken in eerste instantie hierdoor ontregeld. Na enkele minuten dragen de mannen zelf de oplossing aan. Ze besluiten centraal achterin 1 op 1 te gaan spelen, met een controlerende middenvelder er voor. Tikkeltje riskant, maar het komt de wedstrijd ten goede.

Met deze ingreep wordt de balans in de wedstrijd hersteld en kunnen de mannen aan aanvallen denken. Dit denkwerk resulteert in een aantal grote kansen. De eerste kans wordt over links voorbereid en eindigt in een iets te scherpe voorzet. De volgende aanvallen worden met een vlammend schot afgerond, maar op een of ander manier weet de HSV keeper twee keer met een fantastische redding een achterstand te voorkomen.

Volgens de eerste ongeschreven voetbalwet dient de openingstreffer dan aan de andere kant te vallen en deze wet klopt. Een snelle HSV aanval wordt door de B1 op het oog eenvoudig een halt toe geroepen. Echter, de heilooer spits vindt een oplossing door de bal terug te leggen op een instormende middenvelder. Zijn ziedende schot spat uiteen in onze linker kruising, voor hem rechts, en een achterstand is ons deel.

Lang kan HSV niet genieten van zijn voorsprong, na enkele minuten staat er weer een gelijke stand op het scorebord. Een meer schijvige goed uitgespeelde aanval levert een kans voor Aron op, die de bal vanuit een redelijke uitzichtloze positie over de keeper lobt, 1-1.

Na de rust een beter Limmen, razendsnelle heilloer tegenaanvallen en een goede wedstrijd die steeds meer derby karaktertrekjes krijgt. De mannen creëren de kansen, stuiten te vaak op de beste heilooer, de keeper, en moeten op hun hoede blijven voor de tegenaanvallen uit Heiloo. En dat laatste doet ons de das om als er in onze 16 een grieks-romeins worstelpartijtje ontstaat. De tegenstander gaat hier iets slimmer mee om en de bal belandt op de stip. Met een droge knal schiet de beste HSV-er zich op het wedstrijdformulier.

Onaangedaan door de hernieuwde achterstand gaat de B1 op zoek naar de aansluiting. Deze terechte gelijkmaker wordt Lasse onberispelijk in de touwen geknikt als blijkt dat hij bij een voorzet van rechts op de juiste plek staat, 2-2. Hierna krijgt de wedstrijd een steeds groter derby karakter en met het uitdelen van de nodige gele en rode kaarten wordt het einde van de wedstrijd niet geheel ongeschonden, maar het kaas bleef op ons brood liggen, gehaald.

Al met al een van de betere wedstrijden van het seizoen. Met een beetje mazzel hadden we met de 3 punten naar huis gegaan, maar het grootste pluspunt van vandaag is dat jullie zelf het heilooer probleem opgelost hebben.

Het Management.