29 maart 2014 D1verslag Limmen – DVC Buiksloot

29 maart 2014 11:00

Winter, H.

29 maart 2014 D1verslag Limmen – DVC Buiksloot

Zaterdagmorgen werd de wedstrijd gespeeld thuis tegen de fusieclub DWV Volewijckers uit Amsterdam Noord. De vraag was natuurlijk vooraf aan deze wedstrijd zou Limmen D1 deze week wel van de Amsterdammers kunnen winnen. AZ was dit niet gelukt.

Trainer Bas Peters moest binnen zijn elftal een paar posities anders invullen door de afwezigheid van Tristan Aker en Jacco de Jong. Beide spelers zijn geblesseerd. Gelukkig was Wessel Hoeben bereid om als reserve plaats te nemen op de bank.

Om 11:05 uur begon de wedstrijd en Limmen D1 werd met handen en voeten bestreden door Buiksloot. Limmen creëerde weinig kansen. Het spel concentreerde zich met name op het middenveld. Buiksloot zette veel druk naar voren waardoor onze verdediging veel werk moest verzetten. Bas Wempe, Nino Peemen, Jesse Glorie en Stijn Bakker werkte kei hard. Bas en Stijn kopte regelmatig de bal goed weg voor hun tegenstander. Nino stond uitstekend opgesteld om de ballen te onderscheppen en Jesse haalde in de eerste helft regelmatig de ballen voor de voeten van de tegenstander door een goede sliding. De keren dat Buiksloot voor het doel kwam was keeper Bram Levering de man die goed wist in te grijpen.

De rust gaf Bas Peters de tijd om een goed strijdplan te bedenken. Deze wedstrijd leek op een bloedloze  0 – 0 te eindigen. Limmen was tot nu toe besluitloos en een aantal spelers waren aan het schaduw rennen. Steeds werd er achter de tegenstander aan gehold zonder weerstand te geven. Ook werd pas bewogen als de tegenstander in beweging kwam. Dit is natuurlijk te passief en dat kunnen onze spelers veel beter. De supporters genoten van het zonnetje en dronken de koffie langs de lijn.

In de tweede helft werd er na 15 minuten gescoord door Buiksloot. Limmen wist niet goed om te schakelen nadat zij een hoekschop hebben gehad. De counter van Buiksloot is mes scherp en laat Bram kansloos.

Trainer Bas wijzigde zijn opstelling en bracht Wessel binnen de lijnen. Wessel viel uitstekend in. Bjorn Valkering en Jesse kregen een kans om de gelijkmaker te maken. Helaas lukt dit niet. Als de organisatie bij Limmen even weg is weet Buiksloot voor de tweede keer toe te slaan. Met een geplaatste bal werd het 0 – 2. Limmen probeerde in de resterende minuten nog te scoren. Vlak voor tijd werd het 1 – 2 doordat Jesse bleef jagen op de bal. Dit lukte en hij wist de bal voor te trekken op de vrijstaande Mike Schouten. Mike tikt de bal binnen de palen.

Helaas voor de Limmen blijft het hierbij en druipen alle spelers en supporters teleurgesteld af. Blijkbaar zat er zand tussen de tandwielen en dat kan gebeuren. Gelukkig is het mooi weer en heeft Limmen D1 nog 5 wedstrijden te spelen voor een goed resultaat in de Hoofdklasse. Ook de volgende bekerwedstrijd staat op het programma.