Limmen met veel moeite langs Ilpendam

Ilpendam 1

Limmen 1 (zon)

3e klasse B

1 maart 2020 14:00

Ilpendam, 1 maart 2020  Na weken zonder voetbal stond er eindelijk weer een wedstrijd op het programma. Een stevige koude wind en een winter zonnetje zorgde voor een aangenaam begin van de wedstrijd. Limmen speelde een goede eerste helft en was hierin ook sterker als Ilpendam. Aanvallen werden opgezet en zorgde voor gevaar in het strafschopgebied maar als zo vaak werd het net niet gevonden. Tot vlak voor tijd Joeri Admiraal de 0-1 in de kruising kopte. Limmen ging met een verdiende voorsprong de rust in. Na de rust een heel ander wedstrijd beeld. Ilpendam gooide de beuk erin en creëerde een veldoverwicht waar Limmen niet onderuit wist te voetballen. De passes waren niet zuiver of te gehaast. Er ontstond wat irritatie bij de tegenstander omdat het bij hen ook niet echt wilde lukken met als gevolg dat er een flink aantal gele kaarten werden getrokken. Een aanvaller van Ilpendam wist, heel knap, de bal voor een leeg doel in het zijnet te schieten. Er werd nog een goal afgekeurd voor, vermeend aanvallen van de keeper, hier kwam Limmen ook goed weg. Uiteindelijk mocht Limmen niet mopperen dat de 3 punten mee naar huis genomen werden. Eigenlijk klopt dit wel een beetje met het beeld van het seizoen. Limmen staat in de 3e klasse B momenteel namelijk bovenaan de ranglijst als alleen de uitwedstrijden mee geteld worden.