Prima overwinning voor Limmen

Limmen 2 (zon)

Buitenveldert sc. 2 (zon)

3e klasse C

8 december 2019 11:00

A.Menig

Vv limmen 2 - buitenveldert 2

In de voorbeschouwing werden we nog getrakteerd door een facetimemoment met Geertje en Sjaan. GEERTJE was al aan zuipen en was de berg nog niet opgeweest. Geertje had nog nooit verloren van Buitenveldert en dat gaf ons goeie moed!! Doe voorzichtig daar in Oostenrijk en niet off piste gaan.

Op het heerlijke B veld mocht limmen 2 het opnemen tegen een rivaal die meerdere keren verstek liet gaan vanwege personeelstekort. Het A veld was afgekeurd voor de ochtend en ook het B veld was twijfelachtig maar door de steeds betere vorm van limmen werd er gewoon afgetrapt.Ook dit keer konden de bezoekers met moeite 11 man op de been brengen. De vorige keren hebben ze namelijk al afgezegd. Limmen, die steeds beter begint te ballen, begon de wedstrijd scherp en gepositioneerd. Door het straffe windje en de scherpe ☀️🌞 was het af en toe lastig voetballen.

DikkopDirk speelt al een aantal weken zeer sterk en was vorige week ook zeer belangrijk(ik stemde op je voor Man Of The Match, nu weer). Koen verving nog steeds de geblesseeerde Barthez. Achterin mocht Joran zijn sterke buurt van vorige week vervolgen op de linksback. Cv stonden Reno en Joost, rechts Nepaanvoerder Milan. Op het middenveld Rox, Dirk en Aron. Rechtsvoor Dennis, spits Tijs en linksbuiten adem Vincent min. Andre vond het niet nodig om snelle spelers voorin te hebbem ivm de wind. Vandaar dat vincent voorin kon voetballen.

Limmen tikte goed rond totdat de bal op het middenveld kwam. Buitenveldert was een oudere ploeg die ons tot het middenveld liet komen. Via rechts kwam limmen vaker gevaarlijk op de kant van buitenveldert. dirk was vaak de aanjager en spelverdeler in deze. Ook de eerste grote kans kwam via rechtsvoor en eenngoede voorzet kwam op 7,43 meter van de goal voor de voeten van tijs. Deze wist knap onderkant lat de bal uit het doel te laten stuiteren. Hierna zette limmen aan en wie anders dan Dirk wist te scoren (weet niet meer hoe hij erin ging) 1-0. Zelfs Milan, Reno en Joost kregen goede kansen. Zo zie je dat aanvallen bij de verdediging begint, zei Cruijff ooit. RENO schoot bij een corner die gepakt was door de keeper bijna zijn kop eraf om vervolgens te scoren. Milan wist een strakke bal op 40 centimeter van de lijn te verprutsen door hem volledig te missen en met mazzel een corner kreeg. Joost kreeg een goede mogelijkheid voor een hoog schot van Rox die werd gered door de keeper terug op doel te koppen. Helaas was de wind te sterk en de hoek te lastig. Joost maakte er het beste van maar helaas in het zijnet.

Onze scheids had zijn zonnebril op en dat was maar goed ook. Een mooie dieptebal op Dennis werd buitenspel gevlagd maar niet gefloten. Iedereen stopte en ook keeper werd knap uitgespeeld. Dennis kon de bal zo het doel in lopen. Maar haatzaaier Tos de vlagger gilde het uit. DENNIS MET JE HOOFD MET JE HOOFD. zo geschiedde. Dennis hield de bal stil op de lijn, knielde en tikte de bal met zijn bolle hoofd in het doel. Nr 9 vam Buitenveldert werd helemaal loko. Er kwam stoom uit zijn oren en wilde Dennis vermoorden. Dit lieten we niet gebeuren en het werd beetje trekken en duwen.

Rust.

Tweede helft. Chris kwam voor Dennis, Enfant terrible Arthur voor tijs, en Leon voor Joran.
Door het geprikkelde buitenveldert was het zaak voor limmen deze pot voetballend uit te spelen. Limmen werd teruggeduwd naar eigen 16 meter en kwam er minder aan toe. Gelukkig zette tijs ons op 3-0. De 3-1 werd snel hierna gemaakt waardoor het iets spannender werd. Arthur was getergd en wilde scoren. Hij liep goed weg bij zijn verdediger. En liep de 16 binnen. Met een hard schot, schoot hij in de korte hoek. Kansloos voor de keeper. Limmen speelde het hierna lekker uit. Einde !!

Ik ga met mijn slee weer de berg af. Op naar de volgende snitzel en glühwein.

Mit Freundlichen Grüßen,

🍺🍺🍺🎿🎿🎿🎿Geertje Broederzs