Verdiende en goede overwinning van Limmen

Kennemers (de) 2 (zon)

Limmen 2 (zon)

3e klasse C

1 december 2019 11:00

R.Vorm

Beverwijk, 1 december 2019  Vorig jaar 2 keer kansloos verloren van het lepe Kennemers. De oud eerste elftal spelers zijn weer een jaartje ouder en Limmen knalde er de gehele wedstrijd bovenop. Deze inzet leide tot een dik verdiende en ruime overwinning van de mannen van Andre en Gerard. Alliance heeft ook verloren en bij winst in de inhaal wedstrijd kunnen we ook weer van de eerste plaats gaan dromen. Nu eerst die punten pakken. Prima prestatie mannen ga zo door. Op facebook is de wedstrijd als volgt weergegeven:

DE KENNEMERS 2 - LIMMEN 2

Na een mediastilte van een paar weken weer een nieuw verslag!!

De wedstrijd van een 10 met een griffel.

op een mistige zondag morgen naast het kamp in Beverwijk mocht er afgetrapt worden tegen de veteranen van de kennemers.
Andre kent Paul Brussels en heeft een tactiek overgenomen, beginnen met de sterkste bank.
Limmen begon namelijk met Reno(was ziek), Joost(moest werken) en Aron( wederom op vakantie). Er bleven nog 11 man over die de basis vormde voor deze 3 punten wedstrijd!. Koen f. Op goal. Milan(C) en vincent centraal in het centrum. Links stond Joran en rechts begon Leon. Op het middenveld was plek voor Chris, Thijs en Vince (precies om 09:15 aanwezig). Eerste keer dat Vince op tijd was, keurig!. Voorin waren het dikkop dirk๐Ÿ˜˜, shane en dennis die het moesten doen!.

Voor limmen was de tegenstander een bekende. Vorig jaar werd er 2x van ze verloren. Maarja dit jaar waren ze allemaal nog een jaartje ouder geworden en het gemiddelde was nu boven de 35 gekomen. Zij speelden hetzelfde als vorig jaar. Tempo uit de wedstrijd halen, heerlijk tikken en dan de vrije snelle spits aanspelen. Na een rommelige eerste 8 minuten mocht limmen aanleggen voor een vrije trap versierd door Dirk. Chris ging achter de bal staan om verwoestend uit te halen. Geertje sprak weer de wijze woorden: niet nadenken gewoon uithalen. En ja hoor. Een heerlijk hard schot belandde hoog in het doel. De goede keeper zag de bal laat achter de muur aankomen en kon niet meer reageren. Het kwartier erna leek limmen alles aardig op de rit te hebben en Dennis kreeg met zijn snelheid 2 x een grote 1 op 1 kans met de mogelijkheid op 0-2. Het tegenovergestelde gebeurde. Limmen combineerde niet meer communiceerde amper. Bij de Kennemers ging het beter lopen en het was goed dat Koen op de goede plek stond. Tot iets voor rust toen zij de bal op de spits speelde, deze teruglegde op de inkomende man en hij kwam vrij voor koen en het doel. 1-1.

Rust

Tweede helft. Joost kwam erin voor vincent. Limmen ging iets gepositioneerder staan en de Kennemers met een wat stuggere voorhoede. Ze bewogen minder en wisselden niet van positie. Limmen wist steeds vaker de ruimtes te vinden en de kennemers werden steeds vermoeider. Dennis kreeg na goed combineren de bal iets voor de 16. Met een mooi hard schot wat wel aangeraakt werd, werd de keeper verschalkt. 1-2. Reno kwam erin voor leon en Milan(c) ging naar rechts. Aron mocht erin voor de scorende Chris. Dirk kreeg steeds meer en meer ruimte en speelde de tegenstander stuk voor stuk uit. Het enige wat ze konden doen is soms aan de noodrem trekken wat een vrije trap opleverde. Heel af en toe kwam de kennemers er nog uit. Het grootste gevaar kwam vanaf de zijkant wanneer er een goede voorzet gegeven werd. De snelle spits die tweede paal vrij stond kon hem vanaf 2 meter niet langs de keurig keepende koen krijgen. Hierna was het alleen maar LIMMEN wat aanviel. Vanaf minuut 65 waren we vol in de aanval met telkens Dirk als schakel. Ook wanneer Dennis de 1-3 maakte met weer een veranderende bal. Ook hier kon de keeper alleen naar kijken. Shane zijn afscheidswedstrijd was vandaag. Het had een strip van suske en wiske kunnen wezen. "SHANE en de gemiste kansen.....".

Shane liep zich keer op keer goed vrij en kwam denk wel 5 x 1 op 1 met de keeper. Wanneer hij de ene keer gelijk moest schieten liep hij 1 pas te ver. Wanneer hij nog 1 of 2 passen kon lopen schoot hij. Heel jammer maar geen schitterend eind. Shane hopelijk scoor je in Oostenrijk wel (chickies)๐Ÿ˜๐Ÿค—๐Ÿค—. Ook Aron heeft zich nog zeer gevaarlijk laten zien. Een heerlijke voorzet van recht kwam net te hoog op de 6 meter bij Aron. Het enige wat aron kon doen was de bal op de tennisbaan achter het goal koppen.
Ook de 1-4 kwam van de voet van Dennis. Dit was ook de eindstand.

Swift wist met 6-3 te winnen van alliance. Dus een heerlijke 3 puntenwedstrijd voor limmen.

Voor nu een fijne sinterklaasavond.

Groetjes,

Geertje de zeurpiet