22 maart 2014 D1verslag Limmen - KFC

22 maart 2014 11:00

Loos, W.

22 maart 2014 D1verslag Limmen - KFC

De lente is begonnen en deze reporter heeft afgelopen week al dames mogen begroten met korte rokjes. Alleen niet vandaag. Deze zaterdagmorgen begon met een zonnetje maar bij aanvang van de wedstrijd van D1 was het berekoud zo langs de lijn. Vv Limmen ziet dat toch anders vol goede moed wordt daar een terras gecreëerd omdat de kantine beheerder er alle vertrouwen in heeft dat onze D1 een hartverwarmende wedstrijd op de mat zal vertonen. Vanaf dit terras kunnen de supporters de wedstrijd goed bekijken onder het genot van een versnapering. Mijn advies luidt alleen nog graag een terrasverwarmer plaatsen. Dan is z’n terras helemaal af.

Om 11:00u mocht Limmen de aftrap nemen op het A-veld. De spelers van Limmen waren gemotiveerd en geconcentreerd. De posities werden goed ingenomen en als iemand uit de verdediging mee naar voren ging nam direct een medespeler de positie over. Hierdoor werden geen kansen weggegeven. De druk die Limmen naar voren gaf werd te groot voor KFC. In de 6e minuut werd halverwege de helft van de tegenstander vlakbij de zijlijn een overtreding gemaakt. Bjorn Valkering na de vrijetrap en schoot naar de vrijstaande Floortje Doornebal. Zij poeierde hard tegen het net van het doel de 1 – 0 binnen. Wat een heerlijk doelpunt. Dat Floortje belangrijk is voor D1 mag duidelijk zijn. Onze 11 jarige dame ontwikkelt zich goed en dat is niet on opgemerkt gebleven bij de voetbalkenners. Peter van de Hengst (Ajax trainer) bevestigde dat Limmen een paar talenten heeft lopen. Onze Floor is de gelukkige die een uitnodiging heeft gehad om zich te melden bij Telstar. Wij feliciteren haar hier mee.

De supporters dachten dat KFC gebroken zou zijn na dit doelpunt. Maar de werkelijk was anders. Een rommelige fase was aangebroken. Veel bal verlies en slordigheden over en weer. Pas in de 25e minuut werd het 2 – 0 door een doelpunt van Mike Schouten. Uit een carambole schoot hij de bal binnen de palen en liet daarmee de keeper van KFC kansloos.

Gelukkig voor Limmen werd er vlak voor rust de 3 – 0 op het scorebord gezet. Dat geeft rust in de ploeg en helemaal als het een typisch D1 doelpunt is. Nino Peemen gaf een voorzet op Mike vlak voor het doel. Mike nam de bal één maal aan en schoot daarna hard in het dak van het doel.

Na de limonade en de koffie ving de tweede helft aan. Limmen miste dotten van kansen. Ze kregen op onverklaarbare wijze de bal niet in het doel van KFC. Pas in de 24e minuut van deze tweede helft werd er weer gescoord. De 4 – 0 was een prachtig doelpunt van Bjorn. Met een boogbal schoot hij de bal over de keeper binnen.

In de 26e minuut wist Jacco de Jong voor de zoveelste keer op snelheid zijn directe tegenstander te passeren langs de zijlijn. Zijn goede voorzetten werden tot nu niet in doelpunten omgezet. Bij deze trekbal vanaf de achterlijn nam Mike de bal goed aan en schoot diagonaal in de bovenhoek, 5 – 0.

Vlak voor het eindsignaal wederom een prachtig doelpunt. Na goed samenspel tussen Mike en Bjorn, schoot Bjorn in de 28e minuut de bal hard tegen de touwen en bracht daarmee de eindstand op 6 – 0. Dit is een uitstekend resultaat dat jullie met elkaar door hard te werken hebben behaald. Keeper Bram Levering hield de nul en dat is altijd lekker voor een keeper. De verdedigers Mike, Nino, Bas Wempe, Jesse Glorie, Stijn Bakker en Tristan Aker speelde geconcentreerd en solide. Ook het middenveld met Thomas van Dijk, Thomas van der Wijk, Sem Tomasi en Bjorn voerde prima hun taken uit. De jarige trainer Bas Peters was dik te vrede en trakteerde na de wedstrijd op snoepgoed. Dat hadden jullie natuurlijk verdiend.

Deze overwinning was goed als opmaak voor de bekerwedstrijd van aanstaande dinsdag als jullie moeten aantreden tegen OSV. Maak er een mooie wedstrijd van en wij nodigen de supporters van D1 uit om massaal aanwezig te zijn daar in Amsterdam Noord / Oostzaan. Onze spelers vertrekken om 16:15 uur vanaf de parkeerplaats van Damphegeest. Mogelijk kunnen de nog beschikbare zitplaatsen bij supporters worden aangevuld met supporters die geen auto ter beschikking hebben.

Deze zaterdag wordt afgesloten met het heugelijke feit dat directe concurrent DWS punten heeft verspeeld. Limmen D1 moet nog een wedstrijd inhalen tegen De Blokkers, maar heeft in deze competitie Hoofdklasse A twee verlies punten minder dan de vier achtervolgers. Het is bloedstollend spannend in deze competitie die voor de spelers van D1 een hele hoge klassering mogelijk maakt als zij hun punten blijven pakken. Als D-selectie kampioen worden in de Hoofdklasse betekend promoveren naar de 2e Divisie. Dit zou voor een club als Limmen een magnifiek resultaat zijn. Floortje en haar mannen jullie wens ik dinsdag heel veel suc6.

Supporter Kees