Limmen 4 na overwinning helemaal terug in race om kampioenschap !!

Limmen 4

SVW 27 3 (zon)

Mannen zondag, 4, 4e klasse 03

16 maart 2014 12:00

Beentjes, J.L.M.

Limmen 4 is na de overwinning op koploper SVW en het gelijke spel van Alcamaria Victrix een topkandidaat voor het kampioenschap.
De voorbereiding van deze wedstrijd begon al vorige week zondag na inventarisatie van het aantal spelers voor deze wedstrijd dat niet meer zou zijn dan 12. Enkele toppers (Jopie, Alex en Ferry) zaten op Curacao dus werd de spoeling erg dun. We wisten dat er ergens een oud speler thuis zat te verpieteren  en weer graag wilde gaan voetballen. De coach en Bas D zijn in actie gekomen en dinsdagavond waren de contacten getekend en was good old Daan Pepping speelgerechtigd voor deze wedstrijd.
Dan nu naar de dag van de wedstrijd waarvan we wisten dat we die moesten winnen om nog mee te doen tot aan het eind en doelpunten scoren omdat het doelgemiddelde nog wel eens belangrijk kan zijn bij een gelijke stand.
We begonnen natuurlijk met Daan op linksvoor en de eerste de beste bal naar  voren ging natuurlijk daar heen en kon hij aan zijn eerste rush langs zijlijn beginnen en hij was het zeker nog niet verleerd. Toch was de eerste kleine kans voor SVW na een kleine onachtzaamheid (één van de zeer weinige) in de achterhoede maar hun spits stond nog niet op scherp. De wedstrijd verliep vooral op het middenveld waar de slag geslagen moest worden. In de 21e minuut was daar de voorsprong en kwam uit het niets. Een bal van rechts naar links leek uit te gaan maar Thijs Bruschke wist de bal met een boogbal voor te krijgen en Daan nam deze bal op zijn slof en deze ging kiezelhard via onderkant lat het doel in. Een mooiere terugkeer kan je niet bedenken. Hierna  waren we weer aan elkaar gewaagd zonder ook maar een enkele kansen voor beide doelen. Onder de rust 2 wissels gedaan en een snel bakkie thee en gingen we weer verder Want de warrig fluitende scheidsrechter had haast.
De tweede helft mocht SVW aan de bal zijn maar kansen creëren was er niet bij. Net als de eerste helft stond de verdediging goed en was er een keer een schot op doel stond daar keeper Curry. Limmen ging vooral op de counter en met de snelle Daan was dat wel eens gevaarlijk maar een kans kwam er ook weer niet uit. De scheidsrechter vergat nog wel 2x een pingel te geven aan Limmem bloot hands en het neerleggen van Sjoerd in de zestien meter (volgens de scheidsrechter was het er buiten). In de 87e minuut ging Daan op zijn laatste krachten nog een keer met een rush naar voren en wist idee bal nog voor te krijgen en in 2e instantie wist Robert de bal achter de keeper in het net te deponeren. 2-0 en de wedstrijd was gespeeld en pakte Limmen een verdiende overwinning die vooral tot stand kwam door voor elkaar willen te werken.
Stand 1 SVW 16-38 2 Alcmaria Victrix 15-36 3 Limmen 15-35.
Programma komende week Vitesse - Limmen,  SVW - Alcmaria Victrix.

coach Brasem