8 maart 2014 D1verslag Limmen - DEM

8 maart 2014 11:00

Keitz, H.G.

8 maart 2014 D1verslag Limmen - DEM

Het voorjaar is begonnen en dat op het einde van een fantastisch voetbal weekje. De spelers van D1 gaan ervoor om deze week wel 9 punten te verdienen. Drie wedstrijden deze week. Jullie lijken wel broodspelers. Limmen D1 horen wij niet klagen over overbelasting ivm een overvol speelschema. Deze week was het gewoon knallen.

Woensdag was de apotheose tegen Ajax groot. Vandaag was de tegenstander DEM uit Beverwijk. DEM en DWS staan gezamenlijk op de eerste plaats in de Hoofdklasse A. Vandaag dus een belangrijke wedstrijd voor beide teams. DEM wil graag de eerste positie behouden en Limmen wil graag de aansluiting houden bij de top vijf.

Om 11:00 uur werd de aftrap door Limmen genomen waarna DEM direct de wedstrijd probeerde te controleren. Met goed positie spel werd de bal keurig rond gespeeld door DEM. Toch zal Limmen de score openen. In de 8e minuut twijfelde de keeper van DEM bij een hoge bal. Brutaal sprong Thomas van Dijk omhoog de lucht in en kopte de bal hard tussen de palen, 1 -0. Dit is natuurlijk een lekker begin.

Aan de rechterzijde hadden Bas Wempe en Thomas van der Wijk de wedstrijd goed onder controle. De linkerzijde van DEM liepen steeds vast op deze kanjers van Limmen. In de 13e minuut werd de bal veroverd door Bas Wempe en speelde hij over op de vrijstaande Tristan Aker. Tristan gaf vanaf de middenlijn een uitstekkende steekbal op de diepgaande Bjorn Valkering dwars door het midden van het hart van de verdediging van DEM. Met een goede lichaamsbeweging schoot Bjorn de bal keurig binnen, 2 – 0.

Vlak voor rust werd het 3 – 0 voor Limmen. Toen op Thomas van Dijk binnen het zestienmeter gebied een overtreding werd gemaakt kon de scheidsrechter  niet anders dan Limmen een penalty toe te wijzen. Nino Peemen nam deze uitstekend, 3 – 0.

Na de rust ging Limmen gewoon verder met scoren. In de 2e minuut werd het 4 -0 door Bjorn. Hij stoorde goed waardoor de keeper zenuwachtig werd en per abuis tegen Bjorn aan schoot. Met deze bal wist Bjorn wel raad en strafte deze fout koelbloedig af.

Limmen weet als geen ander dat DEM veerkracht heeft. Het bleef spannend tot aan het eindsignaal van deze wedstrijd want DEM wist in de 13e en in de 22e minuut nog te scoren om de eindstand op 4 – 2 te zetten.

Limmen D1 heeft een fantastische week achter de rug. Negen punten was het doel en dat is ook gelukt. Met nog een inhaal duel voor de boeg is de top drie weer in zicht en daarna gaan jullie natuurlijk voor de hoogste plaats.