3 maart 2014 D1verslag Always Forward - Limmen

D-pupillen zaterdag, D1, Hoofdklasse A

3 maart 2014 19:00

3 maart 2014 D1verslag Always Forward - Limmen

Deze week kan Limmen D1 wel 9 punten verdienen. Maandagavond om 19:00 uur een wedstrijd in Hoorn, woensdagmiddag een bekerwedstrijd tegen Ajax en zaterdag 8 maart tegen DEM. Hoewel maandagavond de voorbereiding niet goed was, werd tegen Always Forward knap gewonnen en wel 1 tegen 6.

In de 4e minuut speelde Bjorn Valkering knap een diepte pass op linksbuiten Jacco de Jong. Jacco wist keurig de bal vanaf de achterlijn voor te trekken op de vrijstaande Nino Peemen. Nino schoot tegendraads de bal op het doel en liet de keeper kansloos, 0 – 1.

Voordat de stroomtrein van D1 goed begon wist keeper Bram Levering zijn doel schoon te houden met een prachtige redding. Geheel gestrekt pakte hij de bal uit de korte hoek.

28e minuut 0 – 2 door Jesse Glorie. Na een fraaie solo weet hij aan de rand het strafschopgebied aan te leggen tot een hard schot in de hoek van het doel. Keeper van A.F. had alleen het nakijken op dit schot.

In de tweede helft gaf Limmen direct vol gas. Bjorn schoot uit een onmogelijke positie de 0 – 3 binnen. 4e minuut Mike Schouten met een strak schot de 0 – 4. Even lijkt het alsof A.F. gaat terugkomen in de wedstrijd als zij uit een hoekschop met een kopbal scoren.

Gelukkig weten Jacco en Mike de eindstand op 1-6 te brengen. Dit is natuurlijk een mooie generale voorbereiding op de bekerwedstrijd tegen Ajax op aanstaande woensdag.