De 3 J’s schieten Limmen naar koppositie in periode

SVA 1

28 april 2019 14:00

J.C. (Jan) Mand

Door directe concurrent SVA met 5-0 te verslaan heeft Limmen uitstekende zaken gedaan in de strijd om de derde periode. Met nog drie wedstrijden te spelen steeg de ploeg van de trainer Jurg Bosman van de vijfde naar de eerste plaats in de periodestand. Jan, Jaap, en Job, de 3 J’s van Limmen, zorgden voor de doelpunten.

Limmen heeft een plek in de nacompetitie volledig in eigen hand en als de ploeg in de resterende wedstrijden het niveau haalt van de wedstrijd tegen SVA moet dat wel gaan lukken. Door de Bloemendagen in Limmen was het rustig op het normaliter drukbezochte sportpark Dampegheest. Maar de afwezige supporters hebben een galavoorstelling van hun ploeg gemist. Limmen liet geen spaan heel van de gasten uit Assendelft die al na tweeënveertig seconden tegen een achterstand aankeken. En de manier waarop die bliksemstart tot stand kwam was fraai. Jan Welboren begon een actie vanaf de linkerkant en schoot de bal vervolgens van een meter of achttien fenomenaal in de kruising. Limmen had de zaken prima voor elkaar, waardoor SVA nauwelijks tot kansen kwam. Na een kwartier kwam de eerste grote kans voor SVA, ingeleid door een ongelukkige uitglijder van verdediger Job Min. Hierdoor ging Stefan Waij van SVA alleen op Randy Scheerman af. De doelman van Limmen dwong Waij om hem via de rechterkant te passeren waardoor Wouter Koot alsnog orde op zaken kon stellen. Een cruciale misser, want in de aanval die volgde bediende Quentin Aker met een perfecte voorzet Jaap Menick die goed voor zijn tegenstander kwam en de 2-0 op het bord schoot. En over die klap kwam SVA niet meer heen. Met wederom een fraaie krul van afstand bepaalde Jan Welboren de ruststand op 3-0 en was de wedstrijd wel gespeeld. Met een nieuwe spits in de persoon van Gido Bout probeerde SVA in de tweede helft nog wel iets te forceren maar tot kansen leidde het niet. De enige kans voor Bout kwam door een slippertje van Randy Scheerman. De doelman wilde op het laatste moment toch niet gooien waardoor de bal uit zijn hand glipte en in de voeten van Bout kwam. De invaller schoot de bal echter tegen Joeri Admiraal van Limmen aan waardoor de laatste hoop van SVA definitief was verdwenen. Limmen bleef vervolgens zoeken naar meer doelpunten. Je weet immers maar nooit of de periode op doelsaldo wordt beslist. Wat dat betreft deed Limmen goede zaken. Eerst maakte rechtsback Job Min een aanval die hij zelf opzette, beheerst af. Het slotakkoord was weer voor Jan Welboren die de bal fraai over de doelman stiftte en door zijn hattrick een dikverdiende publiekswissel kreeg.

Limmen: Scheerman, J. Min, Koot, Admiraal, Bakkum, Karels, R. Min, Winter, Menick (Hollenberg), Welboren (Romeijn), Aker (Zeeman).

SVA: M. Boon, N. de Waart, Filmer, Hoogstra, Silvis, Davids, Van Egmond (C. de Waart), Waij, Rijkhoff, De Louw (Bout), S. Boon (Van de Staak).

Limmen - SVA 5-0

1. Jan Welboren 1-0, 15. Jaap Menick 2-0, 36. Jan Welboren 3-0, 71. Job Min 4-0, 82. Jan Welboren 5-0

Bron: NHD - Jaap Heemskerk