Limmen eenvoudig langs Swift

Swift 4 (zon)

19 mei 2019 11:00

S.Er

Limmen. 19 mei 2019  Na vorige week Alliance van de 2e plek te hebben verstoten, stond vandaag de volgende concurrent voor deze positie op het programma. Swift had vorige week Bergen met 10-1 van de mat gespeeld en zou bij een overwinning de tweede plek van ons overnemen. Limmen begon fel aan de wedstrijd en zou dit ook de volle 90 minuten blijven doen. Swift werd vastgezet op hun eigen helft en kwam hier bijna niet meer vanaf. Met een tomeloze inzet en regelmatig mooi combinatiespel werd de ene na de andere kans gecreeerd. Dit leide na een half uur tot een dik verdiende voorsprong toen Shane een prima voorzet van Koen in het netje schoot. In de tweede helft hetzelfde verhaal, maar het bleef spannend omdat de bevrijdende 2e goal niet gemaakt werd. Toch werd de voorsprong uitgebreid na een prima goal van Koen en toen Aron een voorzet van Jos op waarde wist te schatten was de wedstrijd helemaal gespeeld. Uiteindelijk mocht Swift zich heel gelukkig prijzen dat het geen dubbele cijfers zijn geworden. We hebben de open kansen even geteld, die door uitstekend voetbal werden gecreeerd. Er hadden er hier best nog een paar van in de touwen geschoten en/of  gekopt mogen worden.  Mannen voor de rest een prima wedstrijd, niemand heeft verzaakt, op naar de Kennemers.