Veteranen Kennemers foppen Limmen

Limmen 2 (zon)

26 mei 2019 11:00

B.Spanjaart

Beverwijk, 26 mei 2019  Vandaag de laatste competitie wedstrijd tegen het geroutineerde Kennemers 3. Een team van wat oudere spelers die lekker lopen te tikken. Thuis stonden zij binnen 20 minuten met 0-4 voor en dat is niet meer goed gekomen. We waren dus gewaarschuwd! Toch herhaalde de geschiedenis zich en na een ongekend slecht half uur stond Limmen weer met 3-0 achter. Er stonden teveel spelers te slapen en de tegen goals gingen er wel heel makkelijk in. Als klein excuus mag gelden dat we oa wegens ziekte van Guido niet de opstelling konden gebruiken waarin de afgelopen weken zo sterk werd opgetreden, maar het verschil was wel erg groot. Gelukkig hield Bart er nog een penalty uit en schoot Jos vlak voor rust de 3-1 in de touwen, anders had de wedstrijd wel heel snel beslist geweest. In de tweede helft een heel ander Limmen. Er werd collectief gejaagd en Kennemers kreeg veel minder tijd om te tikken. Zij vonden dit niet leuk en werden slordiger. Hugo schoot van de zijkant richting de tweede paal. Dirk gleed vol door richting de bal waardoor de keeper aarzelde om te duiken en de aansluitingstreffer was een feit. De rollen waren omgedraaid en Limmen ging op jacht naar de gelijkmaker. De uitstekende keeper stak hier echter met een zestal hele goede reddingen een stokje voor en dat vlak voor tijd een uitgespeelde counter voor de 4-2 zorgde was slechts voor de statistieken. Op basis van de hele wedstrijd was een punt verdiend geweest en dat is dan wel weer positief na zo een belabberde eerste helft. Er is natuurlijk ook goed nieuws want Limmen 2 gaat nog even verder in de nacompetitie. Toch een beloning in dit rare seizoen met 21 spelers, ontzettende veel blessure leed, steeds wisselende opstellingen en er waren zelfs een aantal keren invallers nodig om de bezetting compleet te krijgen. Houd het programma in de gaten en tap in de komende wedstrijden wel uit een ander vaatje want nu gaat het om promotie en dat zou een hele leuke afsluiting van dit seizoen kunnen beteken.