25 januari 2014 D1verslag Limmen – FC Purmerend

25 januari 2014 11:00

Loos, W.

25 januari 2014 D1verslag Limmen – FC Purmerend

Dat Limmen D1 bovenin meedraait in de Hoofdklasse kun je merken aan een aantal dingen. Tegenstanders uit de competitie komen langs om deze wedstrijd te bekijken zodat zij hun training en opstelling kunnen aanpassen aan de speelstijl van Limmen D1. HSV, Foresters en DEM van harte welkom natuurlijk en wij zijn natuurlijk trots dat jullie langs komen. Ook scouts waren aanwezig om de talenten op het veld te bekijken. De strijd tussen Limmen en Purmerend ging op een goede notering op de ranglijst van de Hoofdklasse A.

De temperatuur was iets boven het vriespunt maar de inzet was hart verwarmend. Voetbaltechnisch niet altijd fraai maar strijd en inzet was enorm. Scheidsrechter de heer W. Loos floot een prima wedstrijd.

Om 11:00u mocht Limmen de aftrap nemen op het A-veld. De vele toeschouwers zagen dat in de 3e minuut niet kordaat werd opgetreden door de limmer verdediging waardoor vanaf links een speler van Purmerend goed door kwam en wist te scoren, 0 – 1.

Het was direct duidelijk waar Purmerend voor kwam en dat was een stevige pot voetbal en de overwinning. Limmen D1 had dit snel door en gooide de beuk er in. Jongens als Bas Wempe, Jesse Glorie, Stijn Bakker, Nino Peemen en Thomas van Dijk snappen dat direct. De ballen voor de stuit aannemen, slidings maken, de kont erin draaien of een body check. Geen probleem als het maar fair gaat.

In de 5e minuut stoomde Nino op naar voren met de bal aan zijn voeten. Behendig passeerde hij twee spelers maar werd op z’n 25 meter voor het doel gevloerd. Scheidsrechter gaf  Limmen een vrije trap. Mike Schouten zou deze vrije trap gaan nemen. Met veel precisie schoot hij de bal hoog in het doel. Keeper van Purmerend stond aan de grond genageld bij z’n perfect genomen vrije trap. Mike dit was een beauty.

Beide teams houden elkaar in evenwicht. Vaak werd op het middenveld strijd geleverd voor iedere meter. In de 23e minuut heeft Purmerend de mogelijkheid om de 1- 2 te scoren. De spits van Purmerend speelde zich uitstekend vrij en kwam alleen voor keeper Bram Levering. Bram werd niet zenuwachtig en bleef heel lang staan. Met een puike redding op het harde schot wist hij een nieuwe voorsprong van Purmerend te voorkomen. Klasse Bram.

Bjorn Valkering en Jacco de Jong kregen uitstekende kansen om te scoren. Hellaas voor Limmen gingen de schoten naast of over.

Vlak voor tijd werd Thomas van Dijk gevloerd binnen het strafschopgebied. Scheidsrechter Loos wees gedecideerd naar de 11 meter stip. Nadat Thomas weer was opgelapt ging Mike de penalty nemen. Helaas was zijn schot zonder overtuiging en kwam in de handen van de keeper. Direct daarna floot de scheidsrechter voor het rustsignaal.

Coach Bas Peters bracht in de tweede helft een paar veranderingen door in de opstelling. Limmen zou meer over de flanken gaan voetbalen omdat het in het centrum overvol was.

Met namen Thomas van Dijk en Jacco kregen regelmatig de ballen over de flanken gespeeld. Op snelheid kwamen zij langs hun tegenstanders om daarna de keeper te testen. Helaas werden dit voor Limmen geen doelpunten.

Limmen smeet met zijn krachten om een doelpunt te forceren. Thomas van der Wijk, Sem Tomasi en Bjorn gingen voorop in de strijd om de voorhoede bestaande uit Floortje Doornenbal, Thomas van Dijk en Jacco te bedienen van de bal. Limmen kreeg wel kansjes op meer maar ook Purmerend bleef gevaarlijk. De krachten namen langzaam af op dit zware veld.

De eindstand werd 1 – 1. Jullie hebben keihard gewerkt. Het was een spannende wedstrijd.

Leuk nieuws voor de supporters van Limmen is dat Limmen D1 de volgende bekerwedstrijd op 8 februari 2014 moet spelen thuis tegen AJAX. Wij nodigen natuurlijk heel veel supporters van Limmen uit om Floor en haar mannen te supporten. Wij vragen hierbij aan het persoon van vvLimmen die het archief beheert welk elftal en wanneer heeft tegen AJAX gevoetbald.