11 januari 2014 D1verslag Limmen – FC Medemblik

11 januari 2014 11:00

Thijs Groot

11 januari 2014 D1verslag Limmen – FC Medemblik

Via deze weg allemaal een gezond en sportief 2014 toegewenst en dank voor de felicitaties ivm mijn verjaardag vandaag. Als supporter kreeg ik een prachtig kado van de spelers van D1. Een kling klare acht tegen nul overwinning. Daar worden wij vrolijk van.

Het werd een wedstrijd met twee gezichten. Eerste helft was het voetbal een genot om te bekijken ondanks de regen en de straffe wind. De tweede helft was lang niet zo spectaculair maar liet de zon zich even zien. Ook dat is aangenaam in deze tijd van het jaar en dat allemaal op sportpark Dampegheest te Limmen. Waar ook nog keihard werd gewerkt door de groenploeg onderleiding van Ron Schneider. Hoe mooi is het om deze heren tijdens hun koffiepauze te kunnen trakteren op een wervelende voetbalshow op het A-veld door onze D1 als zij genieten van voetbal, koek en koffie aan de stamtafel in de kantine die voor het raam staat. Mannen van de groenploeg klasse voor jullie inzet.

Limmen D1 heeft heel wat zijn mars. Afgelopen zondag werden zij eerste op het Boardingtoernooi Akersloot door in de finale AZ te verslaan. Woensdagavond gingen onze spelers op hun gat tegen Kolping Boys. Wij zijn daarom nieuwsgierig of Floor en haar mannen de stijgende lijn van de eerste seizoenshelft kunnen doortrekken.

Limmen – FC Medemblik is een bekerwedstrijd. Dus alleen winst telt.

In de 3e minuut weet Floortje Dorenbal een goed blok te zetten tegen haar directe tegenstander. Gecontroleerd speelde zij de bal over naar de vrijstaande Thomas van Dijk. Di de bal, van onder het lichaam, prima weet binne te schieten, 1 – 0. Dit was natuurlijk een lekker begin.

Twee minuten later wist Mike Schouten uitstekend Jacco de Jong te bereiken door een steekbal te geven. Met de bal aan de voet maak Jacco een bekende sleepbeweging om langs zijn tegenstander te gaan en een voorzet te geven op Thomas van Dijk. Thomas nam uitstekend met links de bal aan en schoot met rechts beheerst binnen. De keeper van Medemblik was kansloos op dit schot, 2 – 0.

10e minuut zagen wij Tristan Aker geblesseerd uitvallen. Dat was jammer want hij speelde tot dan toe een uitstekende partij. Scherp en met slidings maakte hij het zijn tegenstander lastig.

3 – 0 in de 15e minuut door een eigendoelpunt van de keeper van Medemblik. Na voorbereidend werk van Jacco liep de keeper de bal ongelukkig in zijn eigen doel.

In de 17e minuut werd het 4 – 0 door een doelpunt van Bjön Valkering nadat Sam Tomasi de bal keurig terug legde uit het drukke strafschopgebied. Met een krachtig schot schoot Björn de bal in het doel.

Limmen bleef goed en geconcentreerd voetballen. De achterhoede met Thomas van der Wijk, Nino Peemen, Jesse Glorie en Stijn Bakker controleerde de aanvallen van Medemblik uitstekend. Opbouwend deden zij ook goed hun best. Zo zagen wij in de 24e minuut een aanval van achteruit. Als de bal bij Bjön komt bedenkt hij zich geen moment en schiet van circa 20 meter schitterend binnen, 5 – 0.

Als de bal in de 29e minuut via de keeper terug in het veld komt weet Bas Wempe wat hij moet doen. Dat is natuurlijk scoren, 6 – 0. Wat een weelde om met deze stand te gaan rusten.

In tweede helft werd in de 20e minuut gescoord. Helaas wordt dit doelpunt afgekeurd vanwege buitenspel. De souplesse in het spel van Limmen was weg. Vaak werd er gepingeld of te laat overgespeeld. Dit kost veel kracht voor het team Bas, Martijn en Marc. Het is beter om het simpel te houden door de bal aan te nemen en te passen.

In de 23e minuut werd het 7 – 0 door een prachtig doelpunt van Bas. Bas schoot de bal van circa 25 meter hard en strak diagonaal in het doel. Heerlijk om op deze manier het net te zien bollen.

Vlak voor tijd weet Limmen zelfs de 8 – 0 te scoren door Sam. Dit doelpunt koste Sam zoveel lucht dat hij even op adem moest komen. Gelukkig kon hij de wedstrijd uitspelen.

Belangrijk om natuurlijk te vermelden dat Bram levering de nul heeft. Het was nat en koud, toch stond hij zijn mannetje en bleef geconcentreerd keepen. Klasse Bram!!

Volgende week uit naar FC Volendam. Altijd leuk om achter de Dijk te voetballen. Supporters komt allen om D1 te supporten.