18 januari 2014 D1verslag FC Volendam - Limmen

18 januari 2014 10:00

Wijte, N.

18 januari 2014 D1verslag FC Volendam - Limmen

Vandaag zoals aangekondigd mochten wij een uitwedstrijd spelen in Volendam. Het was lekker rustig weer met een waterig zonnetje daar achter de Dijk. Hoe mooi is Nederland als men vanaf de Monnickendammerjaagweg de Zeddeweg oprijdt en in de verte de lichtmasten van het stadion ziet staan. Vele toeristen bezoeken Volendam en onze D1 mag daar aan de Sportlaan in Volendam een balletje trappen.

De kantinebeheerders Annie en Hein Steur ontvingen ons met een kopje koffie waarna wij vanuit het stadion op een ernaast gelegen veld de wedstrijd mochten bekijken. Volendam mocht de aftrap nemen en hadden de eerste 10 minuten het betere van het spel. De behendige wijdbroeken speelde gemakkelijk de bal rond. Toch was de eerste grote kans voor Limmen. Als in de 3e minuut Jesse Glorie een aanval opzet en via Tristan Aker de bal bij Thomas van Dijk komt. Thomas geeft vanaf de achterlijn een goede voorzet waarna Sam Tomasi vergeet te scoren bij de tweede paal.

Gelukkig was het raak in de 11e minuut. Bjorn Valkering lag op de rand van het strafschopgebied de bal links opzij naar Jacco de Jong. Jacco had dan al gezien dat de keeper iets te ver voor het doel stond. Met een boogbal schoot hij met links de bal in het doel, 0 – 1.

Na deze 0 – 1 wordt de wedstrijd erg rommelig. Opbouwend is het niet mooi. Vaak wordt met een roei de bal naar voren geschoten op hoop van zeggen. Voor meer rust in het spel, wisselde trainer Bas een paar posities.

Vlak voor rust werd het 0 – 2 door Thomas van Dijk. Thomas wist de aanval, die op hoge snelheid werd afgewerkt, prima af te ronden door bij de tweede paal binnen te schieten. Thomas dit was een mooi doelpunt maar ook belangrijk doelpunt zo vlak voor rust.

De tweede helft was nog maar net begonnen of  de 0 – 3 werd op het scorebord gezet. Opnieuw was het Thomas van Dijk. Zijn schot werd een klein beetje van richting veranderd, door de tegenstander, maar ging over de grond in de verre hoek. De keeper van Volendam was kansloos.

In de 12e minuut laat Limmen de laatste man van Volendam lopen. Zonder te verdedigen mag hij tot aan de 16 meter komen en schieten. Op dit schot is onze keeper Bram levering kansloos, 1 – 3.

De spelers en supporters van Volendam geloofden er weer in en zij hadden wederom een kans om te scoren. Gelukkig voor Limmen schoot de linkshalf van Volendam naast het doel.

Vijf minuten voor het einde 1 – 4. Na een pass van Jesse op Bjorn, weet Bjon de bal vanaf de achterlijn voor het doel te schieten. Volendam heeft de pech dat de bal op een knie kwam van één van hun spelers kwam waardoor de bal in eigendoel werd geschoten.

Nu de uitslagen van de tegenstanders bekend zijn kunnen wij D1 feliciteren en de eerste plaats in de Hoofdklasse. Natuurlijk zijn jullie in deze competitie nog maar halver wegen. De 32 punten uit 14 wedstrijden pakt niemand meer af. Gewoon doen wat jullie goed kunnen. Lekker voetballen en punten pakken. Komende week weer lekker trainer en misschien nog een oefenwedstrijd op de woensdagavond.