Limmen D3 strijdend ten onder tegen ‘gepimpt’ D2

14 december 2013 13:00

Oefenwedstrijden gaan nooit over niets. Dat bleek afgelopen zaterdag maar weer tussen VV Limmen D3 tegen de VV Limmen D2. De D2-ers waren duidelijk onzeker over de uitkomst tegen de vechtmachine D3. Ze waren zelfs zo onzeker dat het team versterking zocht. Uit de D1 werd Sem losgeweekt, zodat het team een joker achter hand had, wanneer dit duel de verkeerde kant op dreigde te gaan.

D3 trok de wenkbrauwen op toen ze Sem zagen lopen tussen D2-spelers in een geel tenue. D2 paste namelijk nog een andere truc toe. In plaats van het vertrouwde oranje-wit ‘pimpte’ D2 zich met imponerend Braziliaanse geel. Alles uit de kast om D3 al bij het begin op achterstand te zetten.

Natuurlijk koos D2 ook de kant met de laaghangende zon en de wind in de rug, zodat de omstandigheden ook nog in hun voordeel waren.

D3 trok zich echter van al deze psychologische oorlogsvoering niet veel aan. De wedstrijd begon en was meteen in evenwicht. Aanvallen over en weer. Kansen voor twee doelen. D2 scoorde uit een mooi afstandschot. Dion scoorde terug na een foutje in de D2-defensie.

De snelle spits kreeg nog een levensgrote kans op een 2-1 voorsprong voor D3, maar de bal rolde net naast. De D2-coach vond het genoeg en bracht het geheime wapen Sem in. De D1 speler tilde het overwicht meteen naar de D2 kant.

D2 had echter nog steeds hulp nodig om afstand te nemen van het hardwerkende D3-collectief. Een schot gedekt door de zon verraste keeper Daan. Hij heeft de bal nauwelijks gezien. Een penalty na een vermeende handsbal, die het publiek niet kon waarnemen, hielp D2 definitief over het dode punt.

Toch streed D3 voor wat het waard was tegen de zon, de wind, D1 en een elftal D2-spelers. Achterin hielden Lars, Sander, Dave en Nick prima stand tegen de D2 voorhoede. Keeper Daan onderscheidde zich met een paar puike reddingen. ‘Wie is die keeper?’, vroeg het publiek elkaar. Op papier staat namelijk Pepijn als keeper in de opstelling, maar deze vormt het kopgevaar in de voorhoede.

Op het middenveld streden Luuk, Cas, Thomas en Wietse tegen de D2 middenvelders die gemiddeld een jaar ouder waren. Voorin waren Ids, Sam, Pepijn en Dion een continue dreiging voor de D2-verdediging.  Met 1-4 voor D2 werd een onterechte ruststand bereikt. Hoofdtrainer Bas Peters kwam D3 in de rust complimenteren met het vertoonde spel.

In de tweede helft waren de omstandigheden in het voordeel van D3, maar was de wil toch geknakt door de D2-truckendoos. Dion kon nog een keer profiteren van een gaatje in de D2 verdediging, maar verder kwam D3 er niet meer aan te pas.

Dat kwam natuurlijk ook door opzichtig falen van de coaches. Zoals vaker in oefenwedstrijden werd er geëxperimenteerd met de opstelling. Bij D3 werd Cas uitgeprobeerd als linksback (deed hij goed), Sam als linkshalf (prima), Dave als spits (imponerend) en Dion als midmid (opvallend).

Keeper Daan was met dit gedol met de opstelling wat minder tevreden, wat D2 kreeg zo wel veel kansen. De onzekerheid van een aantal D2-spelers kwam aan het eind van de wedstrijd tot uiting in raar gedrag. Met oerwoudgeluiden en andere pesterijtjes probeerden ze te voorkomen dat keeper Daan nog meer goede reddingen zou maken. De enige verklaring moet zijn dat de D2 jongens zich van te voren erg veel zorgen hebben gemaakt over tegenstander D3, en nu opgelucht waren dat ze het toch konden winnen. Voor D2 waren de felicitaties en voor D3 bleven de complimenten over na een fijne oefenwedstrijd in een heerlijk (laaghangend) winterzonnetje.

Ferry