Limmen 4 wint laatste wedstrijd voor de winterstop !!

Limmen 4

Duinrand S 2 (zon)

Mannen zondag, 4, 4e klasse 03

15 december 2013 12:00

Wokke, J.W.R.

We schrijven zondagochtend 15 december met nog 1 wedstrijd voor de winterstop en wel tegen Duinrand S 2 de nummer laatst in de competitie. Helaas met een hoop afzeggingen door blessureleed of vakantie. Gelukkig smste Thijs Bruschke ( wel erg jaren negentig sms'en voor een wereldreiziger zoals jouw Thijs ). Daar en tegen weer een bericht van Roberto Koot dat hij wat later is vanwege een uit de hand gelopen kerstdiner of was het nu dat bakkie koffie bij zijn ouders zoals hij zelf zei. Dan nu maar over tot de wedstrijd die onder leiding stond van een zeer bejaarde scheidsrechter die vanuit de middenstip alles " heel goed " kon overzien.

De eerste helft was niet best van Limmen zijde en het was dan ook aan keeper Curry te danken dat we niet achter kwamen te staan. We creëerde bar weinig en ook wisten we elkaar niet goed te bereiken. Aan het eind van de 1e helft begonnen we een paar kansjes te krijgen en was Mark Min dichtbij een treffer maar in plaats van in de kru ising belande de bal op de kruising. Nadat Ferry Zomerdijk de bal van de lijn hield en Duinrand S dus weer niet wist te scoren was het raak voor Limmen. Mark Min ronde een goede aanval perfect af met een boogbal nu wel in de kruising en dat vlak voor de rust. Het hoogtepunt op de overvolle bank was de vaderlijke actie van Bas D die in de gaten kreeg dat onze mascotte Hugo Bruschke net op tijd zijn plas deed in de wc in plaats van op de bank.

Onder de rust een paar wisselingen gedaan en hopen op een betere 2e helft waarin we gewoon wat meer moesten gaan overspelen wat onze kwaliteit is. Vorige week tegen Adelbert was de 2e helft ook beter door het goede tikwerk van ons.

De tweede helft was een verademing voor alles wat op de bank zat of op de tribune. Limmen begon lekker te tikken en Duinrand S kwam er niet echt meer aan te pas en de 2-0 kon dan ook niet uitblijven. Mark Min,de apartste wedstrijden aardig op schot, tikte een lage voorzet zeer beheerst inti kte. Duinrand S verslagen maar werden door een penalty , gegeven op 100 meter, zowat weer in de wedstrijd gebracht maar gelukkig was keeper Curry met een goede redding de held van de wedstrijd. Hierna speelden we het goed uit en werd het 3-0 door Sjakie Olling die zo vrij als een vogeltje mocht inkoppen. Bij 3-0 kwam onze top grensrechter het veld in om als balvaardig spits de stand te vergroten maar helaas faalde hij.

Door deze 3-0 overwinning en de 5-2 winst vorige week tegen Adelbert 2 doen we weer mee om het kampioenschap. De eerst volgende wedstrijd is op 12 januari uit tegen de concurrent SVW 27 3. Meerdere toppers zijn dan niet aanwezig dus onze 2e baaldag sluiten we niet uit.

Stand tot de winterstop 1 SVW 27 3 9-23, 2 Alcmaria Victrix 2 10-23,  3 Limmen 4 9-22.

Coach Brasem