14 december 2013 D1verslag Kon HFC - Limmen

D-pupillen zaterdag, D1, Hoofdklasse A

14 december 2013 10:45

Visser, A.

Vandaag speelde onze spelers wederom een finale wedstrijd. Om mee te doen met de top drie, in de Hoofdklasse A, moest worden gewonnen in Haarlem bij de Koninklijke HFC. Voor Limmen een lastig klusje. De afgelopen twee jaar, waren de teams aan elkaar gewaagd waarbij Limmen punten aan HFC verspeelde. Om in het spoor van de koploper te blijven moest worden gewonnen. Tussen de strakgetrokken bekkies liep technisch directeur van AZ, de heer Earnest Stewart. Limmen was gemotiveerd tot op het bot. Spelers die dat niet waren werden thuis gelaten want trainer Bas Peters wil hebben dat zijn spelers 100% met de wedstrijd bezig zijn.

Om 10:50 uur werd de aftrap genomen onder leiding van de goed fluitende scheidsrechter de heer A. Visser. Limmen begon scherp met stevige duels en kreeg in de eerste 10 minuten al drie goede mogelijkheden om de score te openen. Toch zou het Kon. HFC worden die een terechte penalty kreeg toegewezen. De speler van HFC werd onreglementair geblokt. De goed kiepende keeper Bram Levering weet de penalty tegen te houden met een uitstekende redding. Hellaas in tweede instantie moet hij de bal achter zich moet dulden, 1 – 0.

Limmen heeft daarna een moeilijke periode. Het rondspelen loopt niet lekker en wij zagen regelmatig kluitjes voetbal. Gelukkig hebben een groot aantal spelers van Limmen hun individuele klasse. Als zij dat gaan aanwenden en gezamenlijk goed overspelen dan zien wij prachtige aanvallen. Zoals in de 20e minuut als de aanval via Bjorn Valkering en Thomas van Dijk, eindigt bij Floortje Dorenbal, 1 – 1.

De supporters hebben alle vertrouwen in onze D1 spelers. Toch was het in de 24e min. dat iedereen van Limmen de adem ingehouden hield. Keeper Bram wist een hard schot van de doorgebroken speler van HFC tegen te houden en de bal tot hoekschop te verwerken, klasse Bram.

In de 27e minuut werd een overtreding gemaakt op Floortje op z’n 7 meter aan de rechterzijde van het veld en buiten het strafschopgebied. Mike Schouten nam deze vrije trap op een prachtige wijze door kiezel hard bij de eerste paal binnen te schieten. De keeper van HFC had dit blijkbaar nooit verwacht, 1 – 2.

Limmen kwam na de rust goed uit de startblokken. In de 3e minuut gaf Bjorn een hele mooie steekpass op Floor. Onze Floor schoot de bal heerlijk droog maar strak over de grond binnen, 1 – 3.

10 minuten later werd Thomas van Dijk goed aangespeeld door Tristan Aker. Onder druk van twee tegenstanders houd Thomas de bal onder controle. Daarbij werd hij gehaakt en dat leverde Limmen een penalty op die door Mike feilloos werd binnen geschoten, 1 – 4.

In de 24e minuut zien wij opnieuw een fantastische aanval van Limmen. Vanuit de verdediging gaf Mike een voorzet, over de lengte as van het veld, aan de diepgaande Bjorn. Bjon nam de bal uitstekend mee en met een harde boogbal schoot hij over de keeper perfect binnen, 1 – 5. Heren een prachtige snelle en messcherpe aanval.

Hierna breekt een periode aan waar Limmen de organisatie kwijt is. Het begon met een eigen doelpunt, 2 – 5.  Daarna kreeg Jesse Glorie ongelukkig een schoen van de tegenstander in het gezicht. Even keek hij sterretjes om daarna de wedstrijd weer te hervatten. Maar de daarop volgende tegenaanval van HFC is wel een tegendoelpunt 3 – 5. De verdediging stond blijkbaar nog niet op hun plek.

Nino Peemen, Stijn Bakker, Thomas van der Wijk en Jesse hadden hun handen vol om de aanvallen van HFC tegen te houden. Gelukkig weet Bram met een paar goede reddingen het doel in deze periode leeg te houden.

In de 27e is Jacco de Jong die vanaf eigenhelft de bal goed bij zich weet te houden en alleen voor de keeper te komen. In plaats van zelf op doel te schieten legt hij de bal af naar rechts om Floortje de kans te geven om haar derde doelpunt te scoren, 3 – 6.

HFC nam hierna de aftrap en wist direct hun 4e tegendoelpunt te scoren. Gelukkig voor Limmen zou dit de eindstand worden en kon de brigade van Marc en Martijn de drie punten mee naar Limmen nemen.

De supporters hebben weer genoten van jullie inzet. Er werd hard gewerkt en veel strijd geleverd, klasse allemaal. Volgende week een bekerwedstrijd tegen FC Medemblik. Ook dit is weer een finale wedstrijd want alleen de winnaar gaat door naar de volgende ronde.