22 oktober 2017 Limmen JO17-1 tegen RKVV DEM JO17-1

21 oktober 2017 14:45

J.Wa Bwanda

22 oktober 2017 Limmen JO17-1 tegen DEM JO17-1

Het is weer z’n weekend waarbij de supporters maandagmorgen tijdens de koffie een gesprek voeren  over de sport. Iedereen heeft een mening natuurlijk.

Vrijdag konden onze mannen het niet winnen van HZV het Vennewater. Dat is jammer maar dat hoort bij het spel. Triest was het gebeuren bij de wedstrijd Limmen B2 tegen Assendelft. Bij een voorsprong van 2 – 1 raakte een speler van Assendelft buiten bewustzijn tijdens de wedstrijd. Met ambulance werd deze speler vervoerd naar het ziekenhuis. Zover mijn informatie klopt was de betreffende speler weer aanspreekbaar. Namens de selectie wensen wij hem beterschap. De wedstrijd is gestaakt en zal op een later tijdstip verder worden gespeeld.

B1 mocht zijn wedstrijd spelen tegen DEM. Dit is een serieuze tegenstander die in de competitie uitkomt in de 2e divisie. Helaas hadden wij niet het geluk aan onze zijde om een ronde verder te komen maar m’n complimenten aan het team en de leiding. Het was een spannende wedstrijd waar jullie als een hecht team strijd hebben geleverd. Het doet mij deugt om te zien dat een aantal spelers een goede ontwikkeling doormaken. Keeper Daan Romein die zich uitstekend manifesteert in de hoofdklasse, Jovi Kersens, Matthe de Waal  en Stan Duinmeijer hebben hun draai gevonden in dit team. Duidelijk zichtbaar aan hun spel dat hun handelingssnelheid hoger ligt dan begin van de competitie.

Limmen begon de wedstrijd tegen DEM gecontroleerd. Om niet in het mes van DEM te lopen was de opstelling defensief. Dit was te merken want Limmen creëerde geen kansen. Daar tegenover wist DEM met goede combinaties gevaar te stichten.

In de 17e minuut speelde DEM de bal hoog door het midden. Hun spits staat buitenspel als een Limmer speler de bal niet goed kopt. Maar omdat de bal van een speler van Limmen komt werd het buitenspel opgeheven en kan hij alleen op Daan af rennen en eenvoudig scoren, 0 – 1.

Limmen was daarna even de kluts kwijt want DEM krijgt kort hierna opnieuw twee grote mogelijkheden om te scoren. Gelukkig voor Limmen weet in de 26e minuut Mika Miettinen de bal tussen de palen te lepelen, 1 – 1.

Limmen werd brutaler en begon steeds beter te voetballen. Samenwerken was het credo. Je krijgt dan geen één tegen één duels maar twee tegen één duels. Met een splijtende pass zette Kalu van der Steen, Jacco de Jong in scoringspositie. Jacco zag zijn schot recht in de handen van de keeper komen.

En dan gaan de voetbalwetten tellen. Als je zelf niet scoort dan doet de tegenstander dat wel.

34e minuut. Stan werd op snelheid geklopt en zag zijn directe tegenstander scoren als Daan vergeet om de koste hoek te dekken, 1 – 2.

Twee minuten later is de verdediging van Limmen opnieuw ongelukkig. Dave Docter krijgt de stuitbal niet weggewerkt. DEM spelers weten wel raad met z’n kans en prikken de 1 – 3 binnen.

In de rust werd onder het genot van de koffie de eerste helft geanalyseerd. Conclusie zonder de foutjes speelde Limmen een prima eerste helft.

De tweede helft was nog maar net begonnen en Limmen zette een mooie aanval op. Daan wist met een ferme uittrap Jacco te bereiken die de bal in één beweging meenam en zijn tegenstander het nakijken gaf. Met een prima kapbeweging zette hij twee DEM spelers op het verkeerde been waardoor Mika vrij kwam te staan. Mika werd aangespeeld en dan staat onze echte spits recht voor de keeper. Koelbloedig koos hij een hoek uit en ronde deze aanval perfect af, 2 – 3.

Limmen zette aan maar de supporters zagen wel dat keeper Daan een paar uitstekende ballen wist te pakken. Met name bij de hoekschoppen waren alle hoge ballen voor Daan. In de 71e minuut werd bij Limmen een bal net voor de doellijn weggehaald.

Ook Limmen kreeg kansen. Finn Wijnker en Mika konden net niet bij de bal bij de voorzetten vanaf links.

In de 78e minuut werd er een overtreding gemaakt op Matthe. Op circa 5 meter over de middenlijn aan de linker kant van het veld nam Bjorn Valkering de vrije trap. Hij had eerder in de wedstrijd ook al een perfecte bal neergelegd bij de tweede paal en dat zou Bjorn nu ook weer doen. Uit een mêlee van spelers wist Jacco zijn hoofd tegen de bal te plaatsen en de 3 – 3 te scoren.

Dronken van geluk vlogen de spelers elkaar in de armen. Zou het waarheid worden?

Nee, helaas niet. In de laatste minuut van de reguliere speeltijd weet DEM toch nog te scoren. 3 – 4.

Mannen jammer maar jullie hebben gestreden en het was een prima pot voetbal.