1 september 2017 Limmen JO17-1

23 augustus 2017 19:30

Cock Bruin

1 september 2017 Limmen JO17-1

Wij hebben weer een nieuw seizoen voor ons liggen. De competitie 2017 – 2018 is nog niet gestart maar de voorbereiding is wel in volle gang.

De trainers Jose Lerma, Iwan Dekker en Antonio Rosado hebben een trainingsprogramma opgesteld en er worden in de voorbereiding oefenwedstrijden gespeeld. De heren proberen diverse speelstijlen uit en onderzoeken welke spelers uit de selectie het beste tot hun rechtkomen op de verschillende posities. Dat is altijd een moeilijke klus omdat iedere speler zijn kwaliteiten heeft.

Afgelopen seizoen was het voor de B1 en de B2 een mooi seizoen. B2 speelde uitstekende wedstrijden. In de eerste fase van de competitie speelden zij lang mee voor een top 5 notering. De as van B2 was solide en stond goed opgesteld. Toch werd er richting de winterstop een aantal wedstrijden gespeeld waarbij Limmen punten liet liggen. Dat was jammer.

Het seizoen van B1 had twee gezichten. Heel lang wisten jullie de koppositie vast te houden en de supporters dachten al aan een kampioenschap. In de laatste 7 wedstrijden van de competitie werden er te veel punten gemorst. Jullie werden tweede op 1 punt van de koploper Den Helder. Dit resulteerde in de extra wedstrijden van de na-competitie. Met een prachtige serie van 7 overwinningen op een rij werd alsnog de promotie naar de HOOFDKLASSE afgedwongen. Een prachtige prestatie van het team en hun begeleiding. Het feest bij Wendy en Martijn thuis was gezellig en goed georganiseerd. Daarvoor dank namens de ouders van B1.

Voor trainer Jose is het nog niet duidelijk wie in welk team komt te spelen. Sommige spelers zijn nog op vakantie en er zijn spelers die geblesseerd zijn of terugkomen van een blessure.  Lastig maar wij als supporters zijn natuurlijk benieuwd welke spelers in welk team komen te spelen. Een brede selectie is belangrijk dat hebben wij afgelopen seizoen kunnen zien toen Limmen B1 te maken had met langdurige blessures. Ik zag een aantal nieuwe talend volle spelers op het veld lopen. Mooi om te zien hoe zij zich aanpassen aan het spel van de B1. Jullie krijgen te maken met meer weerstand, minder tijd om een bal aan te nemen, de ballen harder in de voeten en een hoger tempo.

Mannen als Lucas Beentjes die een uitstekende verdedigde taak uitvoerde maar ook Wietse Haan, Jovi Kerssens een bekende B1 zaalvoetballer, Pepijn Kuiper, Daan Romijn die als keeper onder de lat staat, Mats Tijssen, Thomas van der Wijk die na een langdurige blessure de weg terug is aan het knokken, verdediger Bas Wempe en voorhoede speler Sven Zonneveld.

Maar ook oud keeper Bram Levering die nu als verdienstelijke veldspeler een positie in de B1 probeert te veroveren. Bram die met veel inzet en een goed spelinzicht een belangrijke speler is voor Limmen. Wij zijn benieuwd hoe jullie van start gaan dit nieuwe seizoen. De supporters zullen jullie volgen en mogelijk langs de lijn aanwezig zijn. Suc6 met de voorbereiding.