28 oktober 2017 Limmen JO17-1 tegen EDO hfc JO17-1

28 oktober 2017 14:45

S.Schoonderwoerd

28 oktober 2017 Limmen JO17-1 tegen EDO hfc JO17-1

Een “MAX”imaal weekend voor de B-selectie van Limmen en natuurlijk voor Max Verstappen. Wat was het weer genieten voor sport minnend Limmen. Eerst heerlijk een frisse neus halen langs de voetbalvelden en zondagavond lekker warm voor de buis. Herfst gevoel ten top zo ik zeggen.

Limmen B2 won met 0 – 1 bij Vrone B1. Een knappe prestatie van onze mannen.

Promovendus B1 kreeg de Haarlemse Footbal Club EDO op bezoek. Scheidsrechter S.Schoonderwoerd had veel tijd nodig om alle spelers te controleren waardoor de wedstrijd later zou aanvangen. Het voordeel hiervan was dat alle supporters de gelegenheid kregen om op hun plek te vinden langs het veld en op de tribune. Ook onze vast grensrechter David Miettinen stond paraat. Zijn kennis van de spelregels en het vakkundig vlaggen komt regelmatig van pas als er een discussie ontstaat in het veld over een genomen beslissing. Tot nu toe kunnen de trouwe supporters van Limmen hem niet betrappen op een onjuist genomen beslissing. David via deze weg een compliment voor jou inzet van de selectie en de supporters.

EDO is een onbekende tegenstander voor Limmen. Na een paar minuten werd al duidelijk dat het een fysiek sterke tegenstander was en dat zij een overtreding niet schuwde. Bjorn Valkering kreeg in de 2e minuut al te maken met een tackle op zijn benen. De charge, met twee benen, werd één meter voor de zijlijn ingezet waarna Bjorn buiten de zijlijn terecht kwam. Scheidrechter liet deze overtreding onbestraft maar de toon was wel gezet.

EDO hanteerde regelmatig de lange bal naar voren en wist dan met veel duw en trek werk de bal te veroveren. Zo zagen de supporters in de 9e minuut dat Limmen op de helft van EDO de bal verspeelde. Direct schakelde EDO van verdediging over op de aanval door de lange bal over rechts te spelen. Stan Duinmeijer en Xander Schoenmaker konden de tegenstander niet achter halen waardoor EDO door het midden recht op keeper Daan Romein kon rennen. Nino Peemen en Mike Schouten probeerde nog een doelpunt te voorkomen maar EDO scoorde het openingsdoelpunt, 0 – 1.

Voor Limmen was het fantastisch dat zij direct konden reageren met hun voeten. In de 10e minuut had Nino de bal aan de voet op de middenlijn. Nino had oog contact met Jacco de Jong. In plaats van de bal bij Jacco in de voeten te spelen werd hij in de diepte gestuurd om over links de achterlijn te halen. De voorzet van Jacco op Mika Miettinen was op maat, 1 – 1. De voetbalkenners als Jan en Piet Hollander en Willem Veldt beaamde het, dat Limmen op een sportieve manier een antwoord had gegeven. Klasse mannen.

Het vervolg van de eerste helft bleef spannend waarbij Limmen goed verzorgd voetbal liet zien door vanachter uit op te bouwen. EDO bleef regelmatig de lange trap naar voren hanteren. Hierdoor bleef het spel op en neer gaan.

In de rust genoten de supporters van de koffie en de inzet van vele vrijwilligers die de kantine aan het inrichten waren voor een feestavond.

In het eerste deel van de tweede helft had EDO een licht overwicht. Onze verdediging met Dave Docter, Xander, Mike en Nino wisten goed stand te houden. Voor Limmen was het moeilijk om de spitsen Jovi Kersens, Finn Winker en Jacco te bereiken. Op een inzet van Kalu van der Steen en Nino had de keeper van EDO geen probleem.

In de 75e minuut kreeg Limmen een hoekschop. Deze werd genomen door Nino die uitstekend voor het doel wist te krijgen. De bal gedragen door de wind bleef lang onderweg. Net voor de tweede paal sprong Xander op en vloog hoog boven iedereen uit met zijn hoofd gericht naar de bal. Met een zweefduik kopte hij de bal kiezel hard binnen. Als een mokerslag kwam deze kopbal in het doel en liet de verdedigers op de doellijn alsmede de keeper kansloos. Chapeau!!!! 2 -1.

EDO gaf daarna volle bak opzoek naar de gelijkmaker. Limmen voerde een positie wisseling door. Om meer lengte te hebben in de spits werden Jacco en Jovi van positie gewisseld.

In de 79e minuut ontving Jacco de bal bij de middenstip. Hij begon aan een solo actie waarbij hij 6 spelers van EDO passeerde. Als hij in het strafschopgebied komt en allen staat voor de keeper is het voor EDO genoeg. Om een doelpunt te voorkomen werd de tackle ingezet. Voor scheidsrechter was het geen twijfel om Limmen een strafschop toe te kennen. Nino kreeg de kans om deze strafschop te verzilveren. Hij schoot de bal goed in de hoek maar had de pech dat de keeper in de hoek lag om de bal tegen te houden. Net als bij het profvoetbal is het niet z’n zekerheid dat de pingel een doelpunt oplevert.

De laatste paar minuten waren nog spannend maar Limmen had geleerd van de wedstrijd tegen DEM en speelde de wedstrijd professioneel uit. 3 punten in de tas en een 4 plaats in de competitie. Volgende week uit naar VSV. Limmen gaat dan de top 3 bevechten. De supporters zijn benieuwd of de mannen van Antonnio en José een derde plek weten te bereiken. Dat zou een fantastische prestatie zijn voor deze promovendus. Suc6 mannen!!!