14 oktober 2017 WSV’30 JO17-1 tegen Limmen JO17-1

Onder 17, JO17-1, Hoofdklasse A

14 oktober 2017 12:30

14 oktober 2017 WSV’30 JO17-1 tegen Limmen JO17-1

Wat een prachtig sportief en zonnig weekend hebben wij gehad. De B-selectie van Limmen had dit weekend een 9 punter. Vrijdagavond won het zaalvoetbalteam JO17-1 van HZV uit Heiloo. Zaterdag waren de teams JO17-1 en JO17-2 beide te sterk voor hun tegenstander. Jongens van harte gefeliciteerd met de mooie overwinningen en natuurlijk ook de captains John Schouten, Mark Valkering, Peter Hoeben, Eric Rozenbroek, Antonio Hernandez en José Ojeda Lerma.

Zaterdagmiddag mocht JO17-1 spelen tegen en bij WSV’30 uit de Wormer. Op een spiksplinternieuwe accommodatie werd om 12:42 uur gefloten voor de aftrap.

De groenzwarte van WSV gingen voortvarend van start. Limmen was onzuiver in de combinaties en WSV was gretiger in de duels. De eerste opmerking van één van onze trouwe supporter was: “wat hebben wij toch tegen een tegenstander die speelt in de kleuren groenzwart?” Het syndroom van VIOS W werd ter sprake gebracht. Het is een feit dat Limmen op de één of andere manier ontzag heeft voor de kleur groenzwart.

Gelukkig wist onze verdediging met keeper Daan Romijn, veldspelers Stan Duinmeijer, -Mike Schouten, -Nino Peemen en -Dave Docter de aanvallen van WSV te ontkrachten.

In de 8e minuut een eerste goede aanval van Limmen en gelijk was het raak. Mike speelde net buiten ons strafschopgebied de bal af op Bjorn Valkering. Bjorn nam aan de linkerzijde de bal mee aan de voet richting middenlijn om daarna een diepe pass te geven op Jacco de Jong. Jacco kapte zijn tegenstanders uit om daarna de bal breed te leggen op Kalu van der Steen die rechts op de punt van het strafschopgebied stond opgesteld. Kalu had alle tijd om aan te leggen voor een schot. De bal werd onderweg nog geraakt door een rug van de tegenstander waardoor de keeper van WSV kansloos was. Voor Limmen een uitstekend doelpunt en op het juiste moment, 0 -1.

De supporters gingen er goed voor zitten in het zonnetje op de prachtige tribune. Toch was het letterlijk en figuurlijk niet zo prachtig weer. Af en toe verdween de zon. Het spel van Limmen was onrustig. Als Limmen de bal voor de tweede keer in het net schiet, zag Mika Miettinen dat de leiding van de wedstrijd zijn goal annuleerde. Bij de voorzet van Dave zou Mika buitenspel hebben staan.

In de 29e minuut mogen Mika en de supporters wel hun handen in de lucht steken. Stan wist bij de middenlijn de bal te veroveren van zijn directe tegenstander. Hij gaf de bal mee aan Kalu die een prima voorzet gaf op Mika. Mika schoot beheerst de 0 – 2 binnen.

Limmen is nu de bovenliggende partij en 10 minuten later zagen wij opnieuw een grote kans voor Limmen. Helaas het schot van Mika ging voorlangs.

In de rust werd er door Kira Valkering Bakker, ja ja ze is reeds getrouwd, getrakteerd. Zondag wordt zij een jaartje ouder. Ze trakteerde wat lekkers bij de koffie. Kira namens de selectie en hun ouders van harte gefeliciteerd en laat jij je door jouw mannen maar verwennen deze dag.

De tweede helft probeerde Limmen de score uit te bouwen. In de 4e minuut zagen wij de goed spelende Stan de aanval opbouwen en de bal mee geven aan Jovi Kersens. Jovi gaf een voorzet bij de tweede paal waar Mika zijn voet tegen de bal wist te plaatsen. Tergend langzaam ging de bal aan de verkeerde kant van de paal.

WSV herpakte zich en ging beter spelen. In de 7e minuut zagen wij een fantastische redding van onze keeper Daan. Daan moest zich volledig strekken om de bal uit de hoek van het doel weg te tikken.

De volgende aanval van WSV wist Limmen niet goed weg te werken Dave probeerde in tweede instantie de bal over de achterlijn te werken maar zijn tegenstander was slim genoeg om over het uitgestrekte been van Dave te vallen. De scheidstrechter kon maar één beslissing nemen en WSV een strafschop geven, 1 – 2.

Limmen ging de mouwen opstropen en meer als een team spelen. Kalu en Matthe de Waal namen het voortouw. Beide werkte hard en zagen dat Jacco op de lat schot. De bal die terug in het veld kwam werd op één meter van de doellijn voor het open doel door Jovi overgeschoten. Jovi zorg dat de schoenen voortaan gepoest zijn.

Spannend bleef het wel en WSV was duidelijk op zoek naar de gelijk maker. 33e minuut een super redding van onze Daan. Als de spits van WSV één op één komt te staan met Daan weet hij het schot met zijn voet te pareren. Ook bij de volgende aanval van WSV had Daan de hoofdrol. Een schot van dichtbij wist hij tegen te houden. Daan in dit deel van de wedstrijd hield jij Limmen in de race.

35e minuut kreeg Mika een vrijetrap mee. De bal werd op z’n 5 meter buiten het strafschopgebied neergelegd door Nino en Kalu. Beide stonden ze achter de bal om de keeper te verwarren. Met een fantastisch genomen trap wist Nino het net te bollen, 1 – 3. Klasse Nino!

WSV was hierna geknakt. Opnieuw werd een doelpunt van Mika afgekeurd ivm buitenspel. Gelukkig wist Jacco in de 39e nog een voorzet te geven op de vrijstaande Mika. En zoals een echte spits schoot Mika de bal tussen de palen en zette daarmee de eindstand op het bord, 1 – 4. Jongens een uitstekende overwinning. Later bleek dat ook JO17 – 2 thuis een overwinning had geboekt. Dus deze week hebben jullie genoeg energie om weer lekker te trainen zo vlak voor de herfstvakantie. Zaterdag een mooie wedstrijd op het programma tegen DEM voor de KNVB beker.

Supporter Kees