23 september 2017 Limmen JO17-1 tegen rkav Volendam JO17-2

23 september 2017 14:45

A.Schaerlaeckens

23 september 2017 Limmen JO17-1 tegen rkav Volendam JO17-2

Vandaag was de start van de competitie “Hoofdklasse A”. Dan is het altijd leuk om tegen Volendam te mogen voetballen. Limmen heeft een paar overeenkomsten met Volendam. Volendam ligt achter een dijk wij achter de duinen. Oranje is een overeenkomstige kleur. Beide dorpen vieren gelijktijdig kermis. Er zijn bovengemiddeld aantal dorpelingen die genieten van de genotsmiddelen die in de grote mensen wereld verkrijgbaar is. Vele zangers en zangeressen in beide dorpen.

Trainer Jose kon vandaag een 4 tal spelers niet inzetten omdat zij genoten van een schooluitje naar Rome. Daarom kregen de supporters een opstelling voorgeschoteld die nog niet eerder gezamenlijk een wedstrijd hebben gespeeld. Gelukkig voor Limmen heeft zij een brede selectie en konden Bas Wempe en Mats Tijsen hun voetbal kwaliteit laten zien.

Tot de 27e minuut ging het spel gelijk op. Limmen speelde de meeste tijd op de helft van Volendam maar de tegen aanvallen van Volendam waren gevaarlijk. In de 9e minuut kreeg Limmen een grote kans om op voorsprong te komen via Mike Schouten die de diepgaande Jacco de Jong zocht. Jacco wist de vrijstaande Jovi Kersen te vinden. Helaas voor Jovi en Limmen schoot hij de bal in een één tegen één situatie met de keeper van Volendam naast het doel.

In de 27e minuut scoorde Volendam 0 – 1 door een prima uitgespeelde counter door het midden.

Limmen was door dit doelpunt duidelijk aangeslagen. Wat regelmatig gebeurde in deze wedstrijd was de onzorgvuldigheid van te veel spelers. Een vrije trap die te snel wordt genomen of een pass over 5 meter die niet aankomt. Te vaak een pass achter een medespeler en niet in de voeten of in de looprichting. De bal te zacht inspelen of in een duel met de tegenstander opnieuw de drukte opzoeken ipv opendraaien naar de andere kant. Doordat bovenstaande situaties te veel voorkwamen gaven wij steeds Volendam de gelegenheid om onze verdediging onder druk te zetten en zelfs de 0 – 2 te scoren. Zo werd in de 33e minuut bij Limmen de bal, op de helft van Volendam, zomaar in de voeten gespeeld bij een tegenstander. Dit onnodige balverlies speelde Volendam goed uit.

In minuut 39 kreeg Limmen een strafschop. Mike wist een drietal spelers te passeren waarna hij werd gevloerd in het strafschopgebied van Volendam. Nino Peemen nam de taak op zich om de strafschop te gaan verzilveren. Koelbloedig nam hij zijn aanloop en schoot de bal perfect binnen, 1 – 2. Deze aansluitingstreffer zo vlak voor rust gaf Limmen vertrouwen en er zat voor de rust nog meer in het vat. Jacco kreeg op aangeven van Stan Duinmeijer een grote kans om de stand gelijk te schieten. De bal ging nog wel onder de keeper door maar deze hand de bal geraakt waardoor de bal net naast het doel ging. De hieruit volgende hoekschop leverde voor Limmen niets op.

De tweede helft werd hard gewerkt door onze mannen maar hoewel er kansen waren op een doelpunt had Volendam de grootste kansen. Met een bal op de paal en schoten net naast het doel.

Mannen helaas geen punten in deze thuiswedstrijd. Wel een aantal verbeterpunten gezien waaraan gewerkt moet worden. Aankomende week lekker trainen op het passen/stoppen en controleren van de bal dan komen de punten zeker.

Supporter Kees