30 november 2013 D1 verslag D.V.C. Buiksloot - Limmen

D-pupillen zaterdag, D1, Hoofdklasse A

30 november 2013 9:30

Verburg, D.

D.V.C. Buiksloot is een fusieclub uit Amsterdam Noord. De clubs de Volewijckers en A.S.V. DWV gaan gezamenlijk verder onder de naam D.V.C. Buiksloot en spelen dit seizoen nog op het sportpark  de Elzenhagen. Na de renovatie van sportpark Mosveld zal dit de thuishaven gaan worden.

Dat sportpark Elzenhagen zijn langste tijd heeft gehad konden wij wel merken. De dugout stond vol water met daarop kroos en volgens de grensrechter zwommen er goudvissen in. Alle spelers moesten douchen op de gang waarvan de deuren ontbraken. Dus werd er gedoucht met de onderbroek aan. Want ja iemand zou je kunnen zien staan tijdens het douchen en je zal kou kunnen vatten.

In ieder geval hadden wij op de terugweg mooie verhalen in de auto en werd het een gezellige terugreis.

Vandaag konden wij weer onze rechtsbuiten Floortje Dorenbal begroeten en de positie wisseling van Mike Schouten als laatste man werd herhaald. Dit schept wat meer rust in de verdediging.

Al in de 3e minuut werd het 0 – 1 voor Limmen. Na een mooie actie van Nino Peemen. Nino slalomde, vanaf de middenlijn tot aan de rand van het strafschopgebied,  wel vier tegenstanders voorbij om daarna de bal over te spelen op de vrijstaande Thomas van Dijk. Thomas zet zichzelf vrij voor de keeper door een hakbeweging te maken onder zijn lichaam en direct de bal langs de keeper te schieten.

Limmen is na deze vroege goal heer en meester. Het is wachten op een tweede doelpunt. Toch duurt het nog lang want in de 24e minuut scoort Thomas opnieuw. Als Jacco de Jong zijn schot geblokkeerd ziet worden door de keeper weet hij in tweede instantie de bal nog voor te trekken voor het doel waar Thomas staat te wachten om de bal prima met het hoofd binnen te knikken, 0 – 2.

In de 26e minuut de 0 – 3 door Mike. Als Limmen vijf meter buiten het strafschopgebied een vrije trap krijgt gaat Mike achter de bal staan om de bal hard en strak bij de eerste paal binnen te schieten.

Na de rust zien wij een geheel anders spelend Buiksloot. Zij zijn veel agressiever en schuwen geen duels. Dit resulteerde in een mooi doelpunt waarbij Bram Levering geen kans had om de bal tegen te houden, 1 – 3.

Buiksloot schept vertrouwen uit dit doelpunt en gaat op zoek naar hun tweede doelpunt. Limmen wordt ver op eigen helft gedrukt. Buiksloot krijgt een paar goede mogelijk heden om te scoren. Gelukkig staan onze mannen, Jesse Glorie, Stijn Bakker, Bas Wempe, Bram en Nino hun mannetje.

In de 20e minuut speelde Tristan Aker de bal over op Jacco. Jacco nam de bal met een versnelling mee en werd in zijn loop stevig aangepakt door de verdedigers van Buiksloot. Ondanks de aanslag op zijn benen weet hij de vrijstaande Sam Tomasi te bereiken die dat genen doet wat een spits behoort te doen. Het scoren van doelpunten. Laag over de grond en langs de keeper scoort hij 1 – 4.

Floor en haar mannen hebben weer een prima prestatie geleverd. Drie punten mee naar Limmen, klasse hoor.

Aankomende week het heerlijke avondje van Sinterklaas. Iedereen een gezellige avond toegewenst. Helaas is deze supporter niet zo lief geweest het afgelopen jaar en zal een weekje in de zak van Zwarte Piet moeten zitten. Vanuit de zak zal ik jullie steunen maar kan helaas niet live de wedstrijd Limmen – de Foresters aanschouwen. Heel veel succes tegen de Foresters.