Limmen 4 verliest topper tegen Alcmaria Victrix 2 !!

Alcmaria Victrix 2 (zon)

Limmen 4 (zon)

Mannen zondag, 4, 4e klasse 03

1 december 2013 11:30

We schrijven zondagochtend 1 december en voor meerdere spelers een zware ochtend na een zeer geslaagde teambuilding in de Jordaan en omgeving. Zaterdagmiddag 17.00 uur werd er afgetrapt in cafe de Ster voor de zeldzame vruchten route. Het laatste fluitsignaal deze avond / nacht was om 01.45 in de nachtbrakersbus richting Limmen en Alkmaar. Helaas was er ook een persoon nogal laat vanwege een kuchje in de wc dus wissel.

We begonnen erg slap ,wat helaas toch wel de gevolgen waren van de avond tevoren, en binnen de minuut kwamen we goed weg met een bal op onze paal. Een minuut later was daar onze eerste kans en schoot Johnnie Cas net naast. Alcmaria bleef de beter spelende ploeg en in de 17e minuut was het raak. Rene Krom scoorde schitterend maar helaas in eigen doel en werd de goal deze keer niet afgekeurd. Limmen kon hier weinig tot niets tegenover zetten en in de 28e minuut kwamen we 2-0 achter door onze eigen fouten. Niet veel later werd Mark Min op weg naar het doel onderuit gehaald en daarop was maar 1 straf zou je denken maar de scheids dacht daar anders over en gaf een vrije trap tegen vanwege hands. Heel Alcmaria opgelucht want ook die waren ervan overtuigd dat het een doorgebroken speler was dus eraf. Na deze gebeurtenis werden we wat feller en creëerde wat kansjes en begonnen we beter te spelen.

Onder de rust wat omzettingen gedaan en gewoon doorgaan zoals we eindigde met een schepje er boven op.

De tweede helft begonnen we sterk en Alcmaria stond onder druk. Invaller Jopie zorgde voor dreiging en die scoorde in de 64e minuut de aansluitende treffer. Niet veel later had Sjoerd Labee de 2-2 op zijn schoen maar helaas stond er een speler op de doellijn waar hij tegen aanschoot. Zo kregen we nog een paar kleine kansjes maar in de 86e minuut gooide Alcmaria de wedstrijd op slot door de 3-1 te maken.

Verloren maar niet alleen van ons zelf maar ook van een goede tegenstander die het ver gaat schoppen in de competiti e. Staan nu derde op gepaste achterstand maar wie weet wat er nog gaat gebeuren.

Volgende week uit tegen Sint Adelbert 2 en dan maar weer de punten meenemen naar Limmen. De week erop spelen we niet tegen SVW maar thuis tegen Duinrand S 2 en dat zit het erop voor de winterstop.

Helaas kregen we zondagavond een bericht via de WhatsApp dat onze krommisaris in het ziekenhuis is beland met een scheurtje in zijn nier opgelopen tijdens de wedstrijd. Deze lange bikkel heeft de wedstrijd gewoon uitgespeeld maar daarna met klachten over bloed plassen terecht gekomen op de EHBO en de zustertjes wilde dat lange stuk wel een nachtje ter observatie houden. René, namens ons allen veel sterkte en laat je lekker verwennen in het ziekenhuis maar straks ook lekker thuis bij ma en pa Krom.

Coach Brasem