Net niet

Onder 19 zaal, JO19-1, 1e klasse 2

21 december 2016 19:15

Broers, H.J.

Egmond aan Zee, Het sterke WS JO19-1 en Limmen JO19-1 stonden beiden ongeslagen aan kop met evenveel punten en een gelijk doelsaldo. De boodschap was dus duidelijk, wie wint is kampioen. WS was compleet en bij Limmen was maar liefst het halve team afwezig. Gelukkig waren Thomas en Jesse uit de B1 bereid om in te vallen dus we hoefden niet zonder wissels te spelen. Maar ja, de kampioenswedstrijd en dan met een andere opstelling waar iedereen nog even aan moest wennen, hoe zou dat gaan. Hier kan ik kort over zijn, de mannen speelden een uitstekende wedstrijd. We stonden al snel achter, maar daarna begon Limmen te voetballen. Er ontstond een stevige wedstrijd waarbij Limmen technisch sterker was en WS dit compenseerde met veel fysiek. Vlak voor de rust viel de gelijkmaker en was er nog van alles mogelijk. Limmen werd sterker en kreeg ook behoorlijk grote kansen die er net niet in gingen al hadden we bij de wissel met 3-1 voor gestaan had niemand daar iets van kunnen zeggen. De tweede helft bleef Limmen de beter voetballende ploeg en nam de spanning toe. Helaas viel een minuut of 8 voor tijd, vanuit het niets de 2-1 en dat in de laatste minuut de 3-1 er in werd gecounterd deed niet meer ter zake. De woorden van de WS coach zeggen veel over deze pot: 'Jullie waren technisch beter en hadden pech dat er (te) veel werd toegelaten'. We hadden meer verdiend maar jullie kunnen terug kijken of een prima gespeelde wedstrijd en een uitstekende 2e plek.