Progressie

B-junioren zaterdag, B1, 1e klasse 01

16 november 2013 14:45

Oud, P.N.M.

Wie, eventueel via het lezen van de wedstrijdverslagen, de B1 tijdens het eerste deel van de competitie gevolgd heeft, zou kunnen concluderen dat onze mannen een moeizame seizoenstart doormaken. Dat klopt, maar sinds vorige week lijkt de B1 een stijgende lijn ingezet te hebben.

Vandaag willen we deze lijn doorzetten en dat moet tegen de Foresters B2 gebeuren. Een team dat is het rechterrijtje staat, maar wel zijn laatste 2 wedstrijden tegen teams uit de top van het linkerrijtje gewonnen hefft. De mannen worden extra gewaarschuwd, minimaal een punt pakken, anders ben je de komende dagen op school de Sjaak.

Na een paar minuten flipperkasten treedt de rust bij de mannen in. Met overzicht en precisie in de passing nemen de mannen het heft in handen en gaan ze bouwen aan een veldoverwicht. De wedstrijd ontwikkelt zich gunstig, wij kunnen rustig plaats nemen in de dug-out en het goede voetballen leidt tot kansen.

Het enige wat op dit moment nog ontbreekt is een doelpunt. Keer op keer combineren de mannen zich een weg door de verdediging van de tegenstander, maar op de beslissende momenten blijkt het vizier nog niet op scherp te staan. Een, op dat moment terechte, voorsprong komt op het scorebord als de bal vanuit een aanval over de rechterflank hard bij de tweede paal ingebracht wordt, waar de meegelopen Aron zijn voet er tegen aanzet, 1-0.

Het duurt lang voordat deze voorsprong ook comfortabel aan gaat voelen. We hebben moeite met het verzilveren van de kansen en onze tegenstander doet zijn uiterste best om weer op gelijke hoogte te komen. Pas in de tweede helft nemen de mannen een voorschot op een winstpartij. Daniel zijn inworp, in de vorm van een halve corner, wordt door Thomas met het hoofd verlengd en door een wederom hard werkende Max gortdroog richting het net gedirigeerd, 2-0.

De wedstrijd gaat op slot als de mannen aan mogen leggen nadat de keeper van Foresters bestraft wordt voor een handsbal. Erick steekt zijn vinger op voor deze verantwoordelijkheid en plaatst zich achter de bal. Daar realiseert hij zich dat de  muur eigenlijk meer in zijn voor- dan in zijn nadeel opgesteld staat en met een streep langs de muur komt de 3-0 eindstand op het wedstrijdformulier te staan.

Al met al onze beste wedstrijd van het seizoen, zeker een vervolg waard.

Groet,

Het Management.