16 november 2013 D1verslag Limmen – De Zouaven

16 november 2013 11:00

Hees, C.R. van

16 november 2013 D1verslag Limmen – De Zouaven

Allereerst m’n complimenten aan Perry en Sem voor de mooie voetbalverslagen van afgelopen week. Ondanks de nederlaag bij Bloemendaal  stonden er twee verslagen in “De Uithaal”. Dat gebeurt gewoon bij een club als vv Limmen.

Vandaag is het een bijzondere zaterdag. 16 november 2013 komt onze goedheiligman met zijn Zwarte Pieten naar Nederland. Daar hij eerst met de stoomboot uit koers was geraakt en in Groningen een oude staf in de schoorsteen was gevonden zijn wij natuurlijk nieuwsgierig of Sinterklaas sportief genoeg is om het Stet in Limmen te bereiken. Maar goed dat is pas zondag. Vandaag was er de wedstrijd van herstel voor onze spelers van D1na de afgelopen nederlaag. Trainer Bas Peters heeft intensief getraind met zijn spelers. Mental coaches Bas heeft daar ervaring in.

Om 11:00 uur mochten onze elf spelers op het A-veld de wedstrijd beginnen. Voordat De Zouaven in de 15e minuut een levensgrote kans omzeep hielp hadden Jacco de Jong en Jesse Glorie de 1 – 0 op hun schoen. Jacco schoot op de paal en Jesse op de lat.

In de 16e minuut zagen wij een oplettende Bram Levering. Voordat de snelle spits van De Zouaven gevaarlijk kon worden was Bram ver uit zijn doelgebied om de bal weg te schieten. Uit deze inspanning kwam de bal op het middenveld bij Mike Schouten. Mike ging de combinatie aan met Bjorn Valkering. Bjorn nam de bal goed mee richting achterlijn om de bal voor te trekken richting de 11 meter. Daar stond onze scherpschutter Mike om de 1 – 0 op het score bord te zetten.

In de 30e minuut een prachtige actie van Thomas van der Wijk. Thomas die wekelijks beter begint te ballen slalomde door de verdediging van De Zouaven om vanaf de achterlijn een voorzet te geven achter de keeper langs. Langzaam gaat de bal voor het doel maar helaas staan er geen spelers van Limmen om het laatste tikje te geven.

In de rust van deze wedstrijd mogen wij voor de schare supporters 29 koffie en 2 thee halen! Ongelofelijk natuurlijk zoveel support langs de lijn en daar zijn wij trots op.

De tweede helft is net bezig of Limmen krijgt een vrije trap tegen. De Zouaven weet deze vrije trap prachtig via binnenkant paal in ons doel te schieten, 1 – 1. En of Limmen stond te slapen dat weet ik niet maar nog geen minuut later werd het 1 – 2. Dat is natuurlijk schrikken voor een ieder die een Limmers hart heeft.

Gelukkig zijn onze jongens en vrouw op tijd wakker. Mike ging goed door om op de bal te jagen en de bal naar Bjorn over te spelen.  Bjorn schot van dichtbij tussen twee tegenstanders de bal binnen 2 – 2.

Limmen had blijkbaar een paar pepernoten gegeten want Floortje Dorenbal, Tristan Aker en Mike verdedigen vooruit waardoor De Zouaven in moeilijkheden kwam en Mike de gelegenheid gaf om de bal onder de vallende keeper te schieten, 3 -2. Het heilige vuur was weer aan bij Limmen en de supporters gingen er weer voor zitten om de laatste 15 minuten te bekijken. Toch lukte het D1 niet om de voorsprong te behouden. De Zouaven zou het laatste doelpunt van deze wedstrijd scoren en de eindstand op 3 – 3 zetten.

Jammer geen 3 punten maar het was wel een spannende en aantrekkelijke wedstrijd met aan beide zijden foutjes. Die mogen gemaakt worden want daar leren jullie natuurlijk van. Aankomende week gewoon lekker trainen op stevig inspelen en aannemen van de bal. Aankomende week een voetballoos weekend of plant trainer Bas een extra training is?

Kijk jullie ook naar de site van vv Limmen D1 om de foto's te bekijken? Veel plezier.

Supporter Kees