4 maart 2017 Jong Holland tegen Limmen JO17-1

4 maart 2017 10:30

Arconada, M.

4 maart 2017 Jong Holland tegen Limmen JO17-1

De vorige competitiewedstrijd van  Limmen B1 dateerde van 10 december jl. Dit was de wedstrijd sv Meervogels ’31  tegen Limmen. Dus vandaag was het de eerste officiële competitiewedstrijd van het jaar 2017.

Vandaag was het ook direct de topper in de 1e Klasse. Limmen verdedigde hun eerste plek op de ranglijst en Jong Holland stond derde. Als Jong Holland nog aansluiting wilde krijgen dan moesten zij vandaag winnen.

Limmen is niet geheel schade vrij uit de winterstop gekomen. Vooraf aan deze wedstrijd bleken Finn Wijnker en Jesse Glorie geblesseerd te zijn. Gelukkig kent Limmen een brede selectie en stonden op het wedstrijdformulier de heren Xander Schoenmaker en keeper Bram Levering.

Limmen begon de wedstrijd behoudend op het “Gemeentelijke Sportpark Alkmaar”. Echt grote kansen werden er niet gecreëerd. Bram coachte zijn achter hoede goed en was als keeper steeds aanspeelbaar om het spel te verplaatsen naar de andere zijde van het veld. Jop Min en Mike Schouten konden hierdoor om de beurt inschuiven als extra middenvelder en de aanvallende impulsen van Jong Holland opvangen. Dat was nodig omdat Jong Holland met namen in de voorhoede fysiek sterke spelers heeft die gevaarlijk zijn bij hoge ballen. Voor Limmen was het belangrijk om de tegenstander ver van het doel te houden.

In de 20e minuut zette Stijn Bakker een aanval op via de hard werkende Nino Peemen. De pass van Nino op Arthur Gonzalez Martinez was onzuiver waardoor de links back van Jong Holland de bal hard in de voeten kreeg. Arthur wist toch de bal te veroveren in zijn duel met de back en speelde de bal naar de vrijstaande Mika Miettinen. Mika krulde de bal heerlijk in de hoek, 0 – 1. Limmen m’n compliment voor deze snelle en goed afgeronde aanval.

10 minuten later kunnen de handen van de limmer supporters opnieuw de lucht in. Nino wist de aanval van Jong Holland te onderbreken en zorgde ervoor dat de bal bij Dave Docter kwam. Dave begon de aanval en speelde Kalu van der Steen aan. Op het moment dat Kalu een één twee wilde aangaan met Mika werd er een overtreding gemaakt op Mika net buiten het strafschopgebied. Kalu nam deze vrije trap feilloos en krulde de bal, links van de keeper, in het doel. 0 – 2.

Vlak voor rust raakte Kalu en Jop geblesseerd en kwam Matthe als invaller binnen de lijnen voor Kalu. Matthe wist met zijn lengte en lange bennen vele aanvallen van Jong Holland onschadelijk te maken. Klasse Matthe je viel uitstekend in. Kalu ik wens jou via deze weg sterkte. Via de groeps-app begreep ik dat het zomaar 3 weken kan duren voordat wij jou weer op de training mogen verwelkomen. Dat is spijtig.

In de rust viel er al iets te vieren. Robert Peemen is vandaag jarig en natuurlijk feliciteren wij hem namens de gehele selectie van harte hiermee.

In de 52e minuut wist Jong Holland het spannend te maken door uit een hoekschop de bal in ons doel te koppen, 1- 2. Limmen protesteerde nog wel vanwege duwen door de tegenstander. Helaas voor Limmen wilde de scheidsrechter niet de videobeelden bekijken.

Vlak voor tijd kreeg Limmen een pingel toegewezen. Mika werd binnen het strafschopgebied gehaakt. Nino had afgelopen donderdag bij de wedstrijd AZ – Cambuur gezien hoe een goede penalty genomen moet worden. Dus hij ging achter de bal staan. Nino schoot prima binnen en liet het net bollen, 1 – 3. Dit was tevens de eindstand.

Jongens een prima overwinning. Met 3 belangrijke punten wordt de druk gelegd bij de achtervolgers FC den Helder en Jong Holland. Over de platte kar zal ik verder nog niets schrijven al denk ik wel dat Willem Koot de bandenspanning maar eens moet gaan controleren.

Op dit moment gaat onze zorg nog het meeste uit naar alle geblesseerde spelers (Artur, Finn, Jacco, Jesse, Jop, Kalu) en onze vaste vlagger David Miettinen. Mannen sterkte en tot dinsdagavond.