3 december 2016 Limmen JO17-1 tegen EVC JO17-1

3 december 2016 14:45

Timmerman, K.

3 december 2016 Limmen JO17-1 tegen EVC JO17-1

De supporters van vvLimmen krijgen onder aanvoering van Kalu van der Steen samba voetbal voorgeschoteld. Met name de eerste helft was van een hoog niveau. Aanvallen die van achteruit werden opgezet met vloeiende combinaties. Het was een genot om te zien. Dit goed draaiende team maakt de hoge verwachtingen waar of is het de schijn die bedriegt. De uitslag van 5 -2 is goed toch bleek het niet heel gemakkelijk te gaan.

In de eerste minuut leek het net of er Sinterklaas stress aanwezig was bij het team van Limmen. Dave Docter zag zijn pass van richting veranderd worden en dit zette keeper Jesse Glorie op het verkeerde been, 0 – 1.

EVC greep deze snelle voorsprong aan om nog korter op de bal te zitten. Limmen moest daarom creatief zijn door de bal snel rond te spelen en de bal één keer te raken. Dit lukte het team van Jóse en Antonio. Deze snelle combinaties leiden tot kansen.

In de 6e minuut gaf de goed spelende Mike Schouten een diepe bal op de hard werkende Arthur Gonzalez Martinez. Arthur legde de bal op zij naar de rechter zijde van het strafschopgebied waar Kalu met een mooie boogbal de stand weet gelijk te trekken, 1 – 1.

Limmen ging goed door en kreeg wel kansen maar een doelpunt bleef lang uit. Gelukkig in de 23e minuut was het opnieuw Kalu. Kalu wist zich op 20 meter van het doel goed vrij te spelen om dan alleen voor de keeper te komen. Kalu koos slim de rechterhoek om daar de bal binnen te schieten, 2 – 1.

In de 37e minuut was het Mike die op aangeven van Kalu ter hoogte van de 11 meter stip vrij voor de keeper werd gezet. Mike koos de linkerhoek om daar de bal binnen te schieten, 3 – 1.

Na de koffie liet Limmen opnieuw de Sinterklaas stress gelden. Als de tweede helft nog geen 2 minuten onderweg is scoort EVC 3 – 2.

Limmen probeerde zich te herpakken maar het samba voetbal was ver te zoeken. Veel aanvallen gingen door het midden waar het overvol was waardoor EVC makkelijk kon verdedigen.

Pas in de 75e wist Limmen de trekker opnieuw over te halen. Ook deze aanval ging door het hart van de verdeling van EVC. Kalu ging een één twee aan met Mika Miettinen om daarna dwars door de verdediging te slalommen en alleen voor de keeper te komen, 4 – 2.

Nog geen twee minuten later is het opnieuw Kalu die met een schot diagonaal de bal in de kruising schiet, 5 – 2. Jongens jullie hebben hard gewerkt en een puike pot voetbal gespeeld.

Volgende week uit naar Akersloot. Jullie wedstrijd is de voorwedstrijd voor het grote Limmen 1. Ik nodig alle Limmer supporters uit om twee wedstrijden te komen bekijken op Sportpark Cloppenburch aan de Boschweg te Akersloot. De mannen JO17 verdienen uw steun om 3 punten te vergaren bij de Meerkoeten op weg naar het kampioenschap in de 1e Klasse. Ik wens iedereen een gezellig Sinterklaas weekend.