5 november 2016 VIOS W JO17-1 tegen Limmen JO17-1

5 november 2016 14:30

Steeman, J.

5 november 2016 VIOS W JO17-1 tegen Limmen JO17-1

Limmen benut de kansen en grijpt direct de eerste plaats in de eerste klasse.

Ook deze week mocht Limmen JO17 on tour. Nu naar het pittoreske Warmenhuizen. De trainers Antonio en José kwamen er achter dat er geen zand tussen de raderen zat maar rubberen korrels van de kunstgrasvelden. Dus ook daar moet de KNVB een onderzoek naar gaan doen.

Gelukkig hebben onze trainers de raderen schoon gekregen. Nu zullen zij het moeten managen om te voorkomen dat er opnieuw vervuiling gaat optreden.

Ook vandaag was er weer een grote delegatie aan supporters meegereisd naar Sportpark De Doorbraak. Om exact 14:30u blies de goed fluitende scheidsrechter Steenman voor het begin signaal. Tevens mochten wij onze nieuwe grensrechter Milo van der Steen verwelkomen langs de krijtlijn. Een prima training voor deze sportieve man. Het nemen van een sprintje en het omhoog brengen van de vlag ging Milo prima af. Dus Limmen B1 is gezegend met de twee vrijwilligers Milo en David.

Limmen kreeg de eerste paar minuten al twee dotten van kansen om de score te openen. De reactie hierop was direct het zal toch niet een herhaling worden van vorig jaar. Toen kregen wij tientallen kansen en dan met 1 – 0 de teil ingaan.

Gelukkig was het in de 9e minuut wel raak. Een mooie actie van Mikka Miettinen waarbij hij de bal onder controle weet te krijgen als zijn directe tegenstander in zijn nek hijgt. Mikka wist de goed spelende Nino Peemen te bereiken die meegelopen was naar voren. Van dichtbij kon Nino de bal hoog in het net schieten, 0 – 1.

Nog geen vijfminuten later is het alweer gelijk. Een voorzet van de zijkant werd niet goed verwerkt en de spits van VIOS liet keeper Jesse Glorie kansloos, 1 -1.

Limmen was daarna erg onrustig en de supporters haalde opgelucht adem toen zij in de 17e minuut een doelpunt van VIOS zagen worden afgekeurd i.v.m. het hinderen van de keeper.

In de 32e minuut kwam Kalu van der Steen alleen voor de keeper van VIOS. Helaas zag Kalu zijn inzet gekeerd worden door deze keeper.

Na de rust voerde Limmen het tempo hoger op. Er werd goed vooruit gedekt en gejaagd op de bal. Na 5 minuten was het al raak voor Limmen. Mika wist de bal goed af te leggen op Arthur Gonzalez Martinez. Arthur bedacht zich geen moment en wist de keeper op het verkeerde been te zetten en te scoren, 1 – 2.

In de 11e minuut ging Xander Schoenmaker goed door. Hij zette zelf de aanval op en ging een één twee aan met Arthur. Xander kwam tot ver in het strafschopgebied toen hij het overzicht behield en de bal speelde naar de vrijstaande Mika. Met een gekromde bal wist Mika bij de tweede paal binnen te schieten, 1 – 3.

Limmen had nog even het geluk toen Mike Schouten zijn tegenstander vloerde in het strafschopgebied. Gelukkig zag scheidsrechter Steenman hier geen strafschop in al dacht iedereen toch zeker wel dat de bal op de stip gelegd moest worden.

In de 16e minuut zagen wij de mooiste actie van de wedstrijd. Dave Docter begon aan de linker kant van het veld aan zijn solo waarbij het zeven spelers van VIOS wist te passeren. Zonder na te denken schoot hij keurig in de korte hoek en gaf de keeper van VIOS het nakijken, 1 – 4.

Jongens jullie hebben als team een uitstekende prestatie geleverd met naast de drie punten ook het heroveren van de eerste plaats. De competitie is nog lang maar nog een paar wedstrijdjes en dan zouden jullie zomaar Herbstmeister kunnen worden.

Supporter Kees